۷ روش برای تقویت حافظه

همه چی یادت میره ؟ خیلی طول میکشه تا چیزی را حفظ کنی ؟ شما روشهای تقویت حافظه را بلد نیستی پس این مقاله را از دست نده 🙂

هر چیزی رو که می خواین به خاطر بسپرین با صدای بلند بگین

۱-هر چیزی رو که می خواین به خاطر بسپرین با صدای بلند بگین

اگه یادتون میره که آیا هر روز صبح داروی خودتون رو مصرف کردین یا نه!! درست بعد از اینکه داروتون رو خوردین با صدای بلند بگین “همین الان داروهام رو خوردم” تا اون رو در ذهنتون تثبیت کنین. گفتن با صدای بلند بهتون کمک می کنه تا به یاد داشته باشین که در واقع داروهاتون رو خوردین.

  • -اگه یک فرد جدید رو ملاقات می کنین و نمی خواین نامش رو فراموش کنین این کار بهتون کمک می کنه. فقط پس از یادگیری نام آن را به طور طبیعی تکرار کنید: “سلام، سارا جان، از دیدنت خوشبختم”
  • -همچنین این کار برای به یاد داشتن آدرس یا زمان یک جلسه یا قرار ملاقات هم موثره. فقط کافیه آن رو زمانی که دعوت میشین با صدای بلند تکرار کنین. مثلا “اوکی، پس قرارمون شد کافی شاپ نسترن در ساعت ۷”.
  • هنگامی که باید چیزی رو به یاد بیارین، نفس عمیق بکشین
  • ۲-هنگامی که باید چیزی رو به یاد بیارین، نفس عمیق بکشین

  • وقتی زمان مطالعه یا به یاد آوردن چیزی جدید است، الگوی تنفس خود رو تغییر بدین و به آرامی و عمیق تر نفس بکشین. در واقع تنفس عمیق تر و کندتر با القای پالس های الکتریکی مغز برای تغییر امواج تتا، که معمولا در مغز شما در خواب هیپنوتیزم اتفاق می افته، باعث تغییر کارکرد مغزتون میشه.
  • برای فعال کردن امواج تتا، تنفس خود رو به شکم خود تغییر بدین – به عبارت دیگه شروع به تنفس شدید از معده خود کنین. آگاهانه میزان تنفس خودتون رو آهسته کنین.
  • پس از چند لحظه، باید احساس آرامش بیشتری داشته باشین، امواج تتا باید در مغزتون جاری باشه و برای یادآوری اطلاعات جدید پذیراتر باشین.
  • نام فرد رو به یاد داشته باشین
  • ۳-نام فرد رو به یاد داشته باشین

  •  وقتی شخصی خودش رو به شما معرفی می کنه، آن شخص رو در حالی که نامش در روی پیشانیش حک شده در ذهنتون تصور کنین. این تصویر باعث میشه که نام اون فرد رو همراه با تصویرش همیشه به یاد داشته باشین.
  • یک توپ استرس رو فشار بدین
  • ۴-یک توپ استرس رو فشار بدین

  •  برخی مطالعات نشان میده که فشار دادن توپ استرس یا مشت کردن دست شما می تونه بهتون کمک کنه که یک سری اطلاعات رو به یاد داشته باشین.
  • -قبل از حفظ اطلاعات، توپ استرس رو در دستتون فشار بدین. اگه راست دست هستین با دست راست توپ رو فشار بدین.
  • -هنگامی که باید اطلاعات را به خاطر بسپرین، توپ استرس رو در دست مخالف خود به مدت حداقل ۴۵ ثانیه فشار بدین. این اقدام ساده ممکنه بهتون کمک کنه تا اطلاعات رو به یاد داشته باشین.
  • آدامس بجوید
  • ۵-آدامس بجوید

  •  این عمل ساده می تونه مغز رو تحریک و تمرکز رو بهبود ببخشه، به خصوص اگه نیاز دارین که اطلاعات رو برای ۳۰ دقیقه یا بیشتر به یاد داشته باشین.
  • -برخی مطالعات نشان دادن که حافظه دیداری و شنوایی هنگامی که یک فرد آدامس میجوه، با تمرکز بیشتر فرد، بهبود پیدا میکنه.
  • -اگه لازمه کمتر از ۳۰ دقیقه چیزی رو به یاد بیارین بهتره آدامس نجوین.
  • چشمان خود رو از سمتی به سمت دیگه حرکت بدین
  • ۶-چشمان خود رو از سمتی به سمت دیگه حرکت بدین

  •  مطالعات نشان میده که جابجایی چشم ها از سمتی به سمت دیگه ۳۰ ثانیه یک بار در روز، دو قسمت مغزتون رو تنظیم می کنه و عملکرد حافظه تون رو بهتر می کنه. وقتی که از خواب بیدار می شین، این ترفند رو امتحان کنین.
  • گیاه رزماری رو بو کنین
  • ۷-گیاه رزماری رو بو کنین

  •  مطالعات نشان میده که بوییدن رزماری می تونه به یادگیریتون کمک کنه. در روز یکبار روغن زیتون رزماری یا برگ گل رزماری رو ببویید. یونانیان باستان حتی در روزهای امتحان برگ رزماری رو پشت گوش خودشون میذاشتن تا بهشون کمک کنه که حافظه شون رو تقویت کنن.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *