شش دروغی که ممکن است به خود بگویید

6 دروغی که به خود میگویید

 

انتقاد از خود ممکن است برای شما آسان یا سخت باشد. اما وقتی شما انتقاد منفی زیادی از خود کنید کم کم باور میکنید که آنها حقیقت دارند. مشکل  در دروغ هایی هستند که شما به خود می گویید. قبل از اینکه شما شروع کنید به عادت‌های ناسالمی که باعث میشوند شما احساس خوبی نداشته باشید،

این دروغ ها را دور بریزید. در اینجا بعضی از این دروغ های عمومی به همراه راه مقابله با آنها آورده شده است.

دروغ اول:من جذاب نیستم.

2

سعی کنید واقعیت را بررسی کنید. شاید احساس بد از آنجا باشد که چطور مدل ها و ستاره‌های سینما بی عیب به نظر می رسند. به یاد داشته باشید که آنها واقعی نیستند گریمور‌ها به آنها کمک می کنند تا کامل به نظر برسند. بنابراین به خودتان نگاه کنید و ویژگی خاصی که دوست دارید را پیدا کنید. شاید شما چشم های بزرگی یا یک خنده زیبا داشته باشید. روی نکات مثبت خود تمرکز کنید.

مثبت صحبت کردن با خود

3

وقتی احساس بدی دارید به چیزهای مثبت فکر کنید. اگر این تمرین را به مدت طولانی انجام دهید می توانید ذهن خود را تغییر دهید. حال توضیح می دهیم که چطور انجام دهید. مرحله اول:زمانی که خود را پایین تر از دیگران می بینید دریابید. مرحله دوم: به جای آن سریعا یک پیام مثبت به خود بگویید. مرحله سوم: تکرار کنید.

دروغ دوم:من چاق هستم.

4

اول باید ببینیم شما از چه جنبه ای نگاه می‌کنید نگران نباشید باورهای منفی هیچ قطعیتی ندارند. شما نگران هستید که اضافه وزن داشته باشید؟ این نظر را با دکتر خود در میان بگذارید. شما می توانید از شاخص BMI نوجوانان استفاده کنید اگر در محدوده اضافه وزن قرار داشتید می توانید با مشاوره دکتر خود به کمک یک برنامه غذایی سالم به وضعیت بهتری برسید.

 

دروغ سوم: من درفعالیت های ورزش ضعیف هستم.

5

آیا احساس می کنید نسب به ورزشکاران ضعیف تر هستید؟ برای بهتر شدن روی مهارتها یا قدرت خود تمرین کنید  در عین حال روی ورزشی که دوست دارید تمرکز کنید. شاید شما ورزش های تیمی یا انفرادی را دوست داشته باشید. فعال بودن یک راه عالی برای رهایی از استرس و فشار است.

دروغ چهارم: من زرنگ نیستم.

6

سعی کنید متوجه شوید چطور خودتون را کنترل کنید.هیچ کس در همه زمینه‌ها موفق نیست اما شما می‌توانید زرنگ تر باشید. از خود بپرسید آیا من به کمک معلم یا پدر و مادرم نیاز دارم؟  هنگامی که همه چیز سخت است به موفقیت های گذشته خود فکر کنید.چه چالش هایی وجود داشته که شما و دوستان یا اعضای خانوادتان بر آن غلبه کرده اید؟

 

دروغ پنجم :من هیچ دوستی ندارم.

7

سعی کنید، دیدگاه خود را بررسی کنید. دوستان فیس بوکی را جزو تعداد دوستان خود به حساب نیاورید. این در مورد داشتن دوستان خوب است. احساس تنهایی می کنید؟عضو باشگاه یا تیمی شوید در فعالیت های داوطلبانه شرکت کنید یا به کلاسی بروید تا دوستان جدیدی پیدا کنید داشتن اشتراکات با مردم می تواند به شما کمک کند.

دروغ ششم: من خیلی کوتاه یا خیلی بلند هستم.

8

قد شما چیزی نیست که تحت کنترل شما باشد. ارزو کنم که رشد کنید و بلندتر شوید؟ یا اینکه صاف تر بایستی؟ جواب صاف و مستقیم ایستادن است. وضعیت خوب باعث می شود دیگران  شما را با اعتماد به نفس بیشتری ببیند. بنابراین اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به خود بگویید چطور مهربان تر و بامزه تر باشم.

 

تمرین شما را کامل می کند.

9

به خودتان بگویید که زیبا و باهوش هستید.به افکار منفی توجه نکنید چرا که شما بارها آنها را شنیده اید کارهای دیگری را جایگزین آنها کنید

از دوستان خود کمک بگیرید.

10

آیا شما از سکوت رنج می برید؟ با والدین یا مربی یا مشاور خود صحبت کنید. مخصوصا اگر شما احساس بدی را در طول دو هفته داشته باشید . وقتی احساس بدی دارید به جمع دوستان خود بپیوندید آنها می توانند به شما کمک کنند که چیزهای خوب را بیاد آورید و احساس بهتری داشته باشید.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *