۱۶ روش برای مدیریت کردن استرس ها

 استرس تماما در ذهن شما نیست. اون یک عکس العمل جسمی برای اتفاقاتی هست که در زندگیتون میفته. مثل فشارهای مدرسه، فشار های اجتماعی، فیزیکی، احساسی، تغییرات ذهنی وچالش های نوجوانی. استرس خیلی زیاد میتونه منجر به مشکلات سلامتی، مشکلات خواب و مشکلات ارتباطی بشه. این نکته ها رو امتحان کنید حتما بهتون کمک میکنه تا از استرستون خلاص بشید یا کمترش کنید و یا ازش جلوگیری کنید.

16 روش برای مدیریت کردن استرس ها

  1. فعال باشید : ورزش وتمرین روحیه تون رو بالا میبره و کمک تون میکنه که آروم باشید.
  2. تغذیه صحیح داشته باشید : یک بدن سالم که به خوبی تغذیه شده بهتر میتونه با استرس مبارزه کنه.
  3. از کافئین دوری کنید : کافئین میتونه شمارو متشنج و مضطرب کنه.
  4. به اندازه کافی بخوابید : وقتی خسته و کم خواب باشید مقابله با استرس سخت خواهد بود.
  5. احساساتتون رو بیان کنید : راجبشون حرف بزنید. راجبشون بنویسید. نادیده گرفتن احساسات میتونه به استرستون اضافه کنه.
  6. بخندید : خندیدن استرس رو به میزان زیادی کاهش میده.
  7. یاد بگیرید که چطوری آروم بشید : روش های آرام سازی رو یاد بگیرید و تمرین کنید – تنفس عمیق، مدیتیشن، منقبض و آزاد کردن عضلات- و دیگر روش ها برای آرام شدن وقتی که استرس بهتون ضربه میزنه.
  8. منظم و مرتب باشید : برای هر چیزی یه جایی داشته باشید و هر چیزی رو در جای خودش نگه دارید. بعد وقتی میخواهید به یاد بیارید که کتاب هاتون رو یا کلیدتون و یا هرچیزی که همین الان بهش نیاز دارید رو کجا گذاشتید، استرس نمی گیرید.
  9. کارهاتون رو سبک و مختصر کنید : کارهای زیادی رو در روز، شب یا آخر هفته ها انجام میدید؟ بهتره کارهاتون رو اولویت بندی کنید. به بعضی از کارها نه بگید. زمانی رو برای خودتون بذارید بمونه- برای کارهایی که دوست دارید انجام بدید. حتی بعضی موقعها هیچ کاری انجام ندید.
  10. روابط محکم و قوی با دیگران بسازید : وقتی پر از استرس هستید، اعضای خانواده و دوستانتون میتونن شبکه حمایت کننده شما باشن.
  11. برنامه ریزی داشته باشید : یه تقویم بخرید و تمام پروژه هاتون، تاریخ امتحاناتون و چیزهای مهم دیگر رو در اون بنویسید. یه برنامه زمانی برای مطالعه و انجام تکالیفتون که بتونید انجامش بدید، درست کنید. برنامه ریزی کمکتون میکنه تا احساس کنید که میتونید زندگیتون رو کنترل کنید.
  12. راجع به مسائل و مشکلاتتون حرف بزنید : کسی رو پیدا کنید که بهش اعتماد دارید و میتونید باهاش صحبت کنید. مسائلتون رو باهاش درمیون بذارید و اگه نیاز دارید ازش کمک بخواهید.
  13. دیدگاهتون رو عوض کنید : سعی کنید مسائل و فشارهاتون رو از یه جنبه دیگه ببینید. یاد بگیرید چیزهایی رو که نمیتونید عوض کنید رو بپذیرید.
  14. اشتباهاتون رو ببخشید : آیا وقتی خرابکاری میکنید خیلی به خودتون سخت می گیرید؟ به خودتون یادآوری کنید که اشتباهات، تجربه هایی که برای یادگیری هستند. حداقل اینو میدونید که دفعه دیگه چه کاری رو نباید انجام بدید.
  15. خودتون باشید : تلاش برای اینکه کسی یا چیزی که نیستید باشید، میتونه استرس زا باشه.
  16. برای هر چیزی که دارید احساس رضایت داشته باشید : به جای اینکه به چیزهایی که میخواهید فکر کنید، درباره اینکه همین الان چی دارید فکر کنید. ممکنه کافی باشه!

مقالات مرتبط :

دبیرستان با استرس بالا

چطور بر استرس امتحانات غلبه کنیم؟

من خیلی قبل از امتحان استرس دارم …

با استرس قبل از امتحانم چیکار کنم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *