چگونه کمرویی را کنار بگذاریم؟(قسمت دوم)

بر موقعیت های اجتماعی پیروز شوید

درمان کمرویی نوجوانان

۱ -اطلاعات کسب کنید. اگر شما به یک مهمانی در هفته آینده دعوت شده اید فرصت خوبی است که خود را با مجموعه ای از موضوعات جدید اماده کنید. یک رویداد بین المللی ، برنامه تلویزیونی پر طرفدار یا برنامه های دولت بدین ترتیب اگر در گفتگو این موضوعات پیش آمد شما هم قادر به صحبت خواهید بود.

اجتماعی کردن نوجوان

۲ -به مراحل مکالمات فکر کنید.تعاملات اجتماعی می تواند ساده باشد در صورتی که شما گام های اساسی را بردارید و و طبق مراحل پیش بروید. تمام مکالمات چهار مرحله اساسی دارند:

-مرحله اول  یک صحبت کوتاه است.

-مرحله دوم شامل آشنایی و معرفی خود است.

-مرحله سوم شامل پیدا کردن زمینه های مشترک و صحبت کردن درباره‌ی آنهاست.

-مرحله چهارم شامل تبادل اطلاعات و جمع بندی است.

درمان کم حرفی نوجوان

۳ -گفتگو را شروع کنید.دادن توضیحات تصادفی درباره چیزی که هر دو در آن سهیم هستید “این اتوبوس همیشه دیر می آید.” جزئیاتی را به بیان اصلی خود اضافه کنید. اگر شخص از شما پرسید کجا زندگی می کنید به جای اینکه بگویید در خیابان پنجم بگویید در خیابان پنجم کنار نانوایی که بسیار جالب است . به این صورت زمینه گفتگو را فراهم می کنید اما اگر سرد جواب دهید گفتگو ادامه نمی یابد.

درمان کم حرفی با تمرین کردن

۴ -تمرین کنید. اگر شما به یک مهمانی دعوت شدید می توانید مکالمات و تعارفات را با یک یا دو نفر به طور همزمان انجام دهید. تا در این کار مسلط شوید.

استفاده از زبان بدن

۵ -نگاه کنید و فکر کنید. می توانید نظرات دوستانه را با زبان بدن بیان کنید.صاف بایستید سر خود را به سمت بالا بگیرید. به مردمی که می خواهید به آنها نزدیک شوید فکر کنید بدن و صورت شما چه می گوید؟ حال به مردمی که نمی خواهید نزدیک شوید فکر کنید بدن و صورت شما چگونه است؟

با لبخند صحبت کنید

۶ -لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید. یک لبخند ساده روش دوستانه ای برای آشنایی دادن با دیگران و شروع یک مکالمه است. انسان موجودی اجتماعی است . یک نگاه ساده به زندانیان در سلول انفرادی ثابت خواهد کرد که همه ما به دنبال تعامل و تایید هستیم.

اضطراب هنگام صحبت کردن

۷ -به بدن خود فکر کنید. وقتی شما در جمع گروهی از مردم (یا حتی یک نفر) حضور پیدا می کنید ممکن است گرفتار برخی افکار خجالتی شوید. در ابتدا این طبیعی است اگر مضطرب شدید از خود این سوالات را بپرسید.

-آیا من نفس می کشم؟ شروع کنید به آرام نفس کشیدن تا بدنتان آرام شود.

-آیا من آرامش دارم؟ بدن تان را در یک موقعیت راحت قرار دهید.

خودتان را به چالش بکشید

خجالت نکشید

۱ -اهداف خود را مشخص کنید. این کافی نیست که فکر کنید من می خواهم بیرون بروم و خجالت نکشم. این هدف مشخصی نیست. شبیه به این است که بگویید “من می خواهم عالی باشم”. چطور می خواهید این کار را انجام دهید؟ مثلا می توانید با صحبت کردن با یک غریبه شروع کنید.

راحت صحبت کنید

۲ -آنچه برای شما راحت است را پیدا کنید. لازم نیست شما کاری که هر کسی انجام می دهد انجام دهید. اگر بازی کردن در تئاتر برای شما راحت نیست می توانید روی دیگر مهارت های اجتماعی خود کار کنید.

راهکار مقابله با خجالتی بودن

۳ -تمرین کنید خود را در شرایطی قرار دهید که راحت نیستید. در مکانهایی که معمولا خود را در گوشه ای پنهان می کنید.حال نیاز دارید  کنترل اوضاع را بدست بگیرید و در این شرایط خود را نشان دهید. این راهی برای رشد شما است.

آشنا شدن با افراد جدید برای مقابله با کمرویی

۴ -هر روز خودتان را به افراد جدیدی معرفی کنید. صحبت کردن با افراد غریبه حداقل به صورت خلاصه راحت است. شما ممکن است دیگر آنها را نبینید بنابراین اهمیت نمی دهید که در مورد شما چه فکری می کنند مانند افرادی که در اتوبوس می بینید. سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید.

نوشتن رویدادها برای مقابله با کمرویی

۵ -موفقیت های خود را ثبت کنید. در یک دفترچه محرک های اجتماعی خود را لیست کرده و موفقیت های خود را یادداشت کنید. مشاهده پیشرفتتان انگیزه بزرگی برای ادامه مسیر است. در چند هفته شما از پیشرفت خود متعجب خواهید شد و مهمتر از آن مطمئن می شوید که این کار شدنی است.

منبع: سایت ویکی هاو

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *