چگونه طراح مد لباس شویم؟

آموزش و یا گواهی نامه رسمی برای تبدیل شدن به یک طراح مد موفق وجود ندارد اما این بدان معنی نیست که این کار برجسته ساده و راحت می باشد. برای طراحی مد شما نیاز خواهید داشت که توانایی هایی از قبیل طراحی ، دوخت ، اطلاعاتی در زمینه ی صنعت مد و پشتکاری بی نظیری داشته باشید. شما همچنین باید نمونه کار های قوی در این زمینه خلق کنید و همچنین دانش و اطلاعات خود را در زمینه ی کسب و کار و امور مالی افزایش دهید.

قسمت اول:

توانایی های طراحی مد خود را به حد اعلا برسانید:

چگونه طراح مد لباس باشیم؟

۱-توانایی هایتان را توسعه دهید: طراحان مد موفق دامنه ی وسعی از مهارت ها را دارند از قبیل: نقاشی ، درک عمیق مفاهیم رنگ و بافت ، توانایی تجسم مفاهیم در سه بعد، و مهارت های مکانیکی و دستی که در دوخت و برش انواع پارچه به کار می آید.

-اگر در حال حاضر این مهارت را ندارید از یک معلم خصوصی تعلیم و آموزش بسیار خوبی ببینید.توانایی دوختن پارچه ها با طراحی سخت در موقعیت های چالش بر انگیز  شما را به مرحله ی عالی  در حرفه تان خواهد رساند اما شما نیاز به کار سخت دارید. این توانایی ، مهارتی است که به آسانی به دست مردم نمی آید.

-مفاهیمی از قبیل این که پارچه چگونه حرکت می کند ، چگونه مزین می شود ، چگونه نفس می کشد و زمانی که پوشیده می شود چگونه واکنش نشان می دهد را بیاموزید ودرک کنید. دانش عمیق از پارچه زمانی که شما از آن برای طراحی استفاده می کنید بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین در مورد این که مواد پارچه از کجا می آید اطلاعات داشته باشید.

-از افرادی که در این زمینه هستند و کار طراحی انجام می دهند مواردی از قبیل پیش زمینه شان ، سبک طراحی شان ، نحوه آموزش و این که در کجا آموزش دیده اند را یاد بگیرید. دانستن این موارد به شما کمک خواهد کرد که طراح بهتری باشید تا زمانی که بتوانید از ایده های آن ها در کار خود الهام بگیرید.

-نحوه ایجاد طراحی های اولیه و  محدوده محصول را یاد بگیرید. در روند جستجو از طریق رسانه ها ، خرید های مقایسه ای و تجارت  به خوبی عمل کنید.

-در سنین پایین تر شروع به شروع کنید به توسعه دادن این توانایی ها . برای تکمیل هنر و صنعت خود آماده اختصاص دادن ساعت های طولانی به آن باشید.اگر برای شغل آینده برنامه دارید، وقت گذاشتن اندکی در هر روز باعث خواهد شد شما فهم زیادی در مورد مد دارا باشید. تلاش برای انجام دادن همه ی کار در یک زمان و به یک باره باعث نا امیدی شما خواهد شد.

برای طراحی مد بیشتر یاد بگیرید:

۲- بیشتر یاد بگیرید: اگر بتوانید کار را انجام دهید باعث خواهد شد احساس خوبی داشته باشید و مدرک یا گواهینامه ای در این زمینه یا زمینه مرتبط دیگر بگیرید. شما یک معامله بزرگ را یاد خواهید گرفت، ارتباط های کاری عالی را تجربه خواهید کرد و فرصت نشان دادن توانایی هایتان را در یک محیطی که کمتر مورد قضاوت قرار می گیرید ، خواهید داشت. یک و یا هردو موارد زیر را انجام دهید:

الف:یک مدرک در زمینه طراحی مد کسب کنید. بیشتر برنامه ها ۳ و یا ۴ سال طول می کشند. FIDM و PARSONS نام دو تا از بهترین آموزشگاه های طراحی مد در آمریکا می باشد. شما درس طراحی ، رنگ و مفهوم ، ساخت نمونه و علم پارچه را خواهید خواند. علاوه بر این برای یادگیری توانایی های کاربردی همانند موارد ذکر شده ، شما با افرادی کار خواهید کرد که در صنعت حرفه ای هستند و میتوانند برای ارتباطات کاری آینده شما مفید باشند . همچنین این افراد می توانند توصیه ها و پیشنهادات اولیه در مورد کارتان به شما بدهند.

ب: برای یک دوره آموزشی و یا کار آموزی در خواست بدهید.اگر فکر می کنید آموزشکاه برای شما نیست و یا این که احساس می کنید کار عملی بیشتر از  تدریس به درد شما می خورد برای یک دوره کار آموزی درخواست بدهید.

شما باید مشتاق یادگیری باشید و از کار های سطح پایین شروع کنید مثلا تازه وارد ها به کار هایی از جمله آوردن چای و یا قهوه گماشته می شوند اما انگیزه خود را از دست ندهید. همچنین ارتباطاتی که در محیط کار آموزی کسب می کنید حیاتی خواهد بود و برای آینده کاری شما در طراحی مد  به درد خواهد خورد. همچنین ارتباط شما با افراد حرفه ای در صنعت  به شما این فرصت را خواهد داد که مهارت های دست اول مهمی را یاد بگیرید.

قسمت دوم:

در مورد این که کدام مد مورد علاقه شماست بیشتر کار کنید:

در مورد این که کدام مد مورد علاقه شماست بیشتر کار کنید:

۱-تصمیم بگیرید که کدام زمینه طراحی مورد علاقه اصلی شما می باشد.در ابتدا ممکن است نیاز باشد که از سطح پایین شروع کنید ، اما همواره اهدافی در ذهن داشته باشید و مشخص کنید که کدام نوع از طراحی را می خواهید در آینده کاری خود ادامه دهید. آیا بیشتر به زمینه خیاطی و یا مرحله ی آخر آماده کردن لباس و یا به موضوع متناسب بودن لباس با اندام علاقه مندید؟ و یا به زمینه ی بازاریابی و فروش انبوه تمایل دارید؟

هر کدام از این زمینه ها مزایا و معایبی دارند که شما باید قبل از آن که تصمیم نهایی را بگیرید ، در مورد آن ها تحقیق و جستجو کنید تا راه خود را انتخاب نمایید.  در بین این زمینه های عمده و کلی ، شما نیازدارید که  در مورد بعضی زمینه های جزئی تر نیز مورد علاقه های خود را انتخاب نمایید. شما ممکن است که تمایل داشته باشید که در چند زمینه کار کنید اما در ابتدا بهتر است که تمرکز خود را بر روی بک زمینه خاص بگذارید و پس از آن که مهارت قابل قبولی به دست آوردید و در صنعت جای پای محکمی پیدا کردید قدم به حیطه های دیگر می توانید بگذارید.

زمینه های مختلف به طور مثال عبارتند از:

-لباس خواب زنانه

-لباس خواب مردانه

-پوشاک رده سنی نوجوانان ، پسرانه و دخترانه

-لباس های ورزشی و تناسب اندامی و لباس های راحتی

-لباس بافتنی

-لباس های بیرون و لباس های مناسب برای ماجراجویی در طبیعت

-لباس عروس

-لباس های همراه با تجهیزات جانبی

-طراحی صحنه و لباس برای تئاتر ، فیلم ، صنعت تبلیغات و خرده فروشان

خیال پردازی خود را کاهش دهید

۲-خیال پردازی های خود را کاهش دهید. قبل از آن که به شهرت فکر کنید به نیاز های واقعی تان بیندیشید. با حال و جذاب به نظر رسیدن خوب است اما آن به خودی خود باعث به فروش رفتن لباس نخواهد شد. اگر شما برنامه دارید که یک طراح مد حرفه ای شوید نمی توانید لباس را برای خود و فقط برای افراد مشهور تهیه کنید. شما نمی توانید خارج از این موضوع بیندیشید کهکمتر از یک درصد از جمعیت را افراد مشهور تشکیل می دهند. اگر نام افراد معروف را در مجله ها می بینید ، آن فقط یک تبلیغ است و واقعیت زندگی نیست.  اتفاقا طراح های مد  ،برای مردم با بدن های واقعی ( و نه خیلی عالی) که دوست دارند  در لباس بهتر به نظر برسند ، مورد نیاز می باشند . داشتن طرز تفکر افاده گونه شما را از پول در آوردن  خواهد انداخت. واقعیت این است که شما نباید برای خودتان لباس طراحی کنید لاکه باید آن را برای دیگران طراحی کنید.

۳-از مشتری هایتان بپرسید که چه چیزی نیاز دارند. واقع گرا باشید . اگر شما در یک منطقه با آب و هوای گرم زندگی می کنید ، شانسی برای فروش ژاکت های اسکی نخواهید داشت. به محیط اطراف خود نگاه کنید . مردم عادی و واقعی واقعا به چه چیزی احتیاج دارند و چه چیزی را می خواهند؟ اگر شما برنامه ریزی کرده اید که مجموعه ای کامل را طراحی کنید ، شما باید بیشتر لباس های تاپ را طراحی کنید زیرا که مردم در کمد لباس هایشان بیشتر لباس تاپ دارند.  طرح های عجیب غریب روی کاغذ قشنگ به نظر می رسند ولی  تاپ های عالی و لباس جین ها نسبت به لباس خواب بیشتر مورد علاقه مردم هستند و بیشتر به فروش

می رسند.

با مشتری ها مدارا کنید

۴-با مشتری ها مدارا کنید. بازار انبوه شاید به اندازه ی لباس های لوکس ، زرق و برق نداشته باشد ، اما باعث خواهد شد که راه خود را پیدا کنید و جنس های خود را به فروش برسانید. اگر بخواهید که یک مدل لباس را به تولید انبوه رسانده و مثلا هزار عدد از آن را تولید کنید ، باید از ابتدا همه ی کار های طراحی  و جزئی کاری ها را به درستی انجام دهید. این موضوع توانایی های طراحی شما را افزایش می دهد و موجب بالا رفتن آمار فروش طرحتان می شود.

سبک ها و مدل های بد باعث می شود مشتری آن ها را بازگرداند و موجب هدر رفت سرمایه گذاری و پول رئیس    می شود.

از نمونه کار های رقیبانتان الهام بگیرید:

۵-از نمونه کار های رقیبانتان الهام بگیرید: مشاهده کنید و توجه داشته باشید که آن ها از چه نوع پارچه ای استفاده می کنند ، اندازه ی زیپی که در لباس استفاده می کنند چقدر است (تا به اندازه کافی برای لباس مناسب باشد.) ، کیفیت پارچه برای اهدافی مانند نفوذ پذیری ، راحتی ، تنفس و دوام لباس مورد توجه قرار گیرد ، رنگ هایی که در کشور شما بیشتر مورد توجه است و به فروش می رود.

شروع کردن کار از ویژگی های طراحی رقیبان لزوما به معنای کپی از کار آن ها نمی باشد ، بلکه به معنای مشاهده کردن و ایده گرفتن می باشد. با برداشتن بهترین ویژگی های هر نمونه ، و تجزیه و تحلیل کردن آن ، شما درک خواهید کرد که چه چیزی “مورد علاقه قرار گرفتن ” یک لباس  می شود. این گونه افراد معمولا بهترین فروشنده ها هستند.

مشتری ها ( چه مغازه دار ها و چه مردم عادی در  وهله ی اول به این نکته توجه می کنند که چه لباسی در تن آن ها خوب و مناسب به نظر می رسد. لباس های گزاف معمولا چند بار در طول کل سال پوشیده می شوند . این لباس ها عالی و محشر هستند ولی ممکن است حقوق مناسبی که بتوانید با آن زندگی کنید را برای شما به ارمغان نیاورند.

بعضی نمونه های کلیدی را طراحی کنید:

۶- بعضی  نمونه های کلیدی را طراحی کنید:

توانایی اصلی شما در طراحی چیست؟ شاید شما در طراحی اقلام جانبی برای لباس تبحر داشته باشید و یا  شاید در طراحی لباس های یوگا ، نابغه باشید. عشق و علاقه و مهارت هایتان اولین چیز مهم در این معادله می باشد.

البته دومین  موضوع مهم تطبیق این شور و علاقه و مهارت با نیاز های بازار می باشد که در مد روز هم باید به این موضوع توجه کرد که بازار را متقاعد کنید که جنس شما را بخرند و هم این که به آن چه بازار نیازمند است توجه داشته باشید.

قسمت سوم: تصمیم گیری کنید و بسنجید که آیا صنعت مد برای ورود شما به خود آماده است یا نه

قبل از آن که برای یک شغل در صنعت طراحی درخواست بدهید ، شخصیت و توانایی های خود را به صورت صادقانه ارزیابی کنید.

۱-قبل از آن که برای یک شغل در صنعت طراحی درخواست بدهید ، شخصیت و توانایی های خود را به صورت صادقانه ارزیابی کنید.

شاید شما به بحث لباس ها علاقه مند باشید ولی در بخش صنعت طراحی مد این موضوع تنها بخشی از مبحث اصلی را در بر می گیرد. شما همچنین نیاز به توانمندی های روابط اجتماعی  ، شور و شوق برای سخت کار کردن ، سفت و محکم بودن زمانی که مورد انتقاد قرار می گیرید ، توانایی مقابله با استرس ، مشکل نداشتن با داشتن  رئیس و کارفرمایان بالا سری متعددپذیرش این موضوع که در مناسبت های مختلف باید تنها باشید.(بسته به نوع کار و طراحی که انجام می دهید و برایش وقت می گذارید.)و توانایی داشتن تسلط بر خود و نظم داشتن در امور مختلف.

*شما به احتمال زیاد یک طراح مد خواهید شد اگر: بخواهید تمام زندگی خود را به این کار اختصاص دهید ، برایتان نا امنی ها و عدم اطمینان ها زیاد مهم نباشد، به طور تمام قد از آن چه برآن باور دارید ، دفاع کنید ، ایده های گوناگونی برای کار مد داشته باشید ، به توصیه های بالا سری هایتان گوش فرا دهید و کار طراحی مد با گوشت و خون شما آمیخته شده و با آن نفس بکشید و زندگی کنید.

*شما به احتمال زیاد طراح  مد و لباس نخواهید شد اگر: نتوانید استرس ود را مدیریت کنید ، عدم اطمینان و ناامنی را دوست نداشته باشید، شغلی با بالا و پایین های زیاد مورد علاقه تان نباشد ، به مردمی نیاز داشته باشید که تلاش های شما را ستایش کنند، به راهنمایی های زیادی نیاز داشته باشید  ، دوست نداشته باشید از نظر مالی بی ثبات باشید و در آخر علایق زیاد دیگری در زندگی داشته باشید.

قسمت چهارم : خود را برای موفقیت آماده کنید

۱-در کنار کار طراحی مد در مورد تجارت و کسب و کار نیز آموزش لازم را ببینید.

طراح مد موفق بودن تنها به نبوغ و خلاقیت بستگی ندارد بلکه نیازمند اطلاعاتی در مورد کسب و کار و تجارت در دنیای مد می باشد. همواره  اطلاعات خود را در مورد اتفاقاتی که در صنعت و دنیای مد می افتد ،  به روز رسانی کنید . به طور مثال مجله هایی مانند womens wear daily و daily news record  را مطالعه کنید .

*بسیاری از برنامه های کار طراحی مد شامل دوره هایی در مورد بازار یابی می باشد . در بعضی از برنامه ها نقش بازار یابی بیشتر از موارد دیگر است بنابراین مطمئن باشید که تحقیقات کافی را در مورد برنامه کاری که انتخاب کرده اید ، انجام داده اید. اگر شما  قبلا دوره ای را ثبت نام کرده اید که در آن کارهای مربوط به بازار یابی آموزش داده نمی شود ، در نظر داشته باشید تا بعدا  دوره ی کوتاهی را در این زمینه بگذرانید.

*چیز هایی فراتر از طراحی را یاد بگیرید. کار های مختلف مربوط به طراحی مد مانند یک زنجیره به هم وصلند و شما باید متوجه باشید که هر شغلی کدام قسمت از کار را انجام می دهد.  بنابراین شما می توانید اشیا را از چشم انداز آن ها نیز ببینید. برای برقراری سازش خواسته ها و درک آن ها را از موارد مختلف مد نظر داشته باشید.

تحقیق کنید و ببینید که دیگران چه کاری را انجام می دهند مانند: خریداران، برش دهندگان ، فناوران حوزه پارچه ، کنترل کننده های کیفیت ، افراد حوزه ی بازار یابی،  مجله های حوزه مد و روزنامه نگاران ، مدل ها ، فروشنده لباس ها و ….

*مشتری خود را بشناسید. این توانایی بسیار لازم و پایه ای می باشد و یک طراح مد نباید هیچ وقت از آن چشم پوشی کند. متوجه باشید که مشتری شما چقدر خرج می کند ، سبک زندگی او چگونه است ، از چه مکان هایی دوست دارند خرید کنند، موقع خرید کردن چه چیز هایی را دوست دارند و از چه چیز هایی  خوششان

نمی آید، دقت کنید که نیاز ها واقلام اساسی آن ها چه می باشد و موقع نداشتن در آمد و پول کافی ،  برای چه اقلامی حاضرند پول خرج کنند. اگر شما کار بازار یابی را انجام دهید متوجه خواهید شد که چگونه و به چه سبکی با مشتری ها و نیازهایشان رفتار کنید.

  • -رقبای خود را بشناسید . همواره حواستان به این موضوع باشد که رقبایتان در چه زمینه ای از موارد علاقه شما کار می کنند. به کار کردنتان ادامه دهید و آن را بهبود ببخشید تا موقع مواجهه شدن با نیاز های مشتری از آن ها پیشی بگیرید.
  • -نمایشگاه ها یک فرصت عالی برای افزایش درک شما از صنعت مد می باشد و این که چه چیزی موقع مواجهه شدن با نیاز های مشتری برای شما کارساز می باشد تا در عرصه ی رقابت باقی بمانید.

در جستجوی شغل های طراحی مد باشید.

  • ۲-در جستجوی شغل های طراحی مد باشید. راه های مختلفی برای پیدا کردن شغل در صنعت طراحی به عنوان طراح وجود دارد که بستگی به این دارد که علاقه شما در چه زمینه ای از طراحی می باشد. برای این منظور همه کاره بودن به شدت به شما کمک خواهد کرد  فقط در صورتی که شما تجربه کافی به دست آورید و سپس در حیطه ی موردعلاقه خود به کار و فعالیت ادامه دهید. در بسیاری از موارد نیاز خواهید داشت که برای  جاهای مختلف درخواست خود را بفرستید تا بتوانید جای پای خود را محکم کنید. برای تازه کار ها بعضی جاهایی که می توانند در خواست خود را بفرستند عبارتند از :
  • -طراحان و خانه های مد موجود ، مواردی مانند درخواست کار آموزی و یا درخواست دستیار طراح بودن و موارد دیگر
  • -موقعیت های صحنه و لباس مانند استودیو های فیلم ، تئاتر ، فروشگاه های لباس و…
  • -جستجو ی تبلیغات اینترنتی از طریق سازمان های مختلف کار آنلاین.
  • -گفتن دهان به دهان . از همکلاسی ها یا افراد مرتبط با صنعت مد استفاده کنید تا موقیعت مناسب را به شما پیشنهاد دهند.
  • -افرادی که قبلا در این صنعت بوده اند ، سخنانشان ارزشمند است و این راه خوبی برای شروع می باشد.

اگر در حال اجرای کسب و کار طراحی خودتان می باشید

۳-اگر در حال اجرای کسب و کار طراحی خودتان می باشید ، از لحاظ مالی و تجاری آگاه و توانمند باشید. ممکن است بسیار خلاق و نابغه باشید اما کاملا مطمئن باشید که اگر بخواهید برند لباس خود را مطرح کنید باید کاملا در حیطه ی کسب و کار و تجارت زرنگ و دانا باشید.  شما نیازمند درک و فهم اعداد و قرار داد های فاکتور هایی که روی میز شما قرار می گیرند ، می باشید.اگر از این کار ها بدتان می آید چند راه حل خوب برای این موضوع وجود دارد ، مانند این که از حساب دار خود بخواهید که امور مالی شما را انجام دهداما باید شما امور مهم مالی  را نزد خود نگه دارید و به آسانی به بقیه اعتماد نکنید. و اگر شما از این حیطه (کسب و کار و تجارت) واقعا بدتان می آید ، به جای این که کسب و کار را خودتان راه بیاندازید ، به عنوان یک طراح مد در یک خانه ی مد و طراحی مشغول به کار شوید.

  • شما چه نوع معامله کننده ای خواهید شد؟ احتمالات زیادی وجود دارد از جمله : معامله گر مستقل وتنها ، معامله ی مشارکتی ، شرکت سهامی و… . هر کدام از این ها مزایا و معایبی دارند که شما قبل از اقدام می بایستی از مشاورین حقوقی و مالی خود مشورت ها و موعظه های لازم را بگیرید. مطمئن شوید که در تمام موقعیت ها و شرایط برای مسئولیتتان تحت حمایت خواهید بود. به خصوص در شرایطی که شما در یک فرهنگ دعوایی و منازعه ای قرار بگیرید.

واقع گرا باشید

۴-واقع گرا باشید: شما ممکن است نیاز داشته باشید که خود را مشتاق به تطبیق با بازار نمایید اما این موضوع بستگی به این دارد که چگونه کار می کنید و می فروشید. واقع گرا بودن بدین معنی می باشد که اگر شما بخواهید لباس های شنای حرفه ای را در یک منطقه ی روستایی که بیشتر نیازمند پوشاک و البسه ی عادی می باشند ، بفروشید، تلاش بیهوده ای خواهد بود. شما  نیازمند این هستید که  کارتان را با منطقه ای که در آن زندگی می کنید و از نیاز های لباس مردم آگاهی دارید ،  وفق دهید و موارد مورد نیاز آن ها را طراحی کرده و بفروشید.

  • -تاثیرات وتغییراتی که در اطرافتان رخ می دهد را در نظر بگیرید. به عنوان یک شخص خلاق باید به نزد مردم رفته و با آن ها در مورد ایده ها و پیشنهاد هایشان بحث و گفتگو کنید. این بسیار سخت تر می شود زمانی که بخواهید به تنهایی و یا با افرادی که تمایلی به مد و طراحی شما ندارند کار کنید.
  • -به یاد داشته باشید که تغییرات فصلی در مد روز و فروش اجناسی که آماده و تهیه کرده اید تاثیر خواهد گذاشت.
  • -قدرت فروش اینترنتی را در نظر داشته باشید . با استفاده از تهیه عکس های با کیفیت از محصولتان و قرار دادن آن در اینترنت ، می توانید آن را به همه جای دنیا عرضه کرده و بفروشید . این موضوع این روز ها رواج قابل توجهی پیدا کرده است.
  • -زندگی کردن در شهری که صنعت مد پررونق است احساس خوبی را به طراحان مد در آن شهر می دهد ،

طبق اعلام نظر نشریه ی GLM شهر های زیر پایتخت صنعت مد در سراسر جهان در سال ۲۰۱۲ بوده اند:

لندن، انگلیس

نیویورک ، آمریکا

بارسلون ، اسپانیا

پاریس ، فرانسه

مکزیکوسیتی

مادرید ، اسپانیا

رم ، ایتالیا

سائو پائولو ، برزیل

میلان ، ایتالیا

لس آنجلس ، آمریکا

برلین ، آلمان

بمبئی ، هندوستان

قسمت پنجم: نمونه کار های مد و طراحی خود را ایجاد کنید.


مجموعه کار های خود را جمع آوری کنید.

۱-مجموعه کار های خود را جمع آوری کنید.

نمونه کار طراحی شما هنگام در خواست دادن برای یک شغل و یا کار آموزی بسیار حیاتی خواهد بود و به عنوان یک شانسی برای مطرح کردن خودتان و کارتان  خواهد بود. نمونه کارتان باید عملکردتان را به خوبی نشان داده و بیانگر توانایی ها و نبوغ شما باشد. برای نشان دادن جدیتتان در امر طراحی از یک شیئ  با کیفیت بالا استفاده کنید مانند:

  • طرح های دستی و یا عکس هایی از آن ها
  • طرح هایی که با استفاده از کامپیوتر رسم نموده اید.
  • نوشتن رزومه کاری
  • خلق و خوی و یا مفهوم صفحات
  • کاغذ هایی برای ارائه ی مفهوم رنگ و یا نساجی
  • قطعه ها و لوازم دیگری که بیانگر توانایی هایتان در این امر می باشد.

نکات:

۱-اگر در این فکر هستید که طرح های خود  را به مردم عرضه کنید به این نکته توجه کنید که این طرح ها چگونه توانایی های شما را نشان خواهند داد.

۲-یک لوگو زیبا برای طرح هایتان در نظر بگیرید. این لوگو معرف طرح های شما خواهد بود بنابر این باید زیبا باشد.

۳-بر روی خودتان تمرکز کنید . نسبت به دیگران حسودی نکنید شما باید از راهنمایی های آن ها استفاده کنید.

۴-…….

هشدار  ها:

۱-کار طراحی مد از نظر جسمانی ممکن است یک کار پر زحمتی باشد شما باید مشتاق کار کردن به مدت زمان های طولانی باشید.

۲-صنعت مد و طراحی به شدت پیچیده می باشد اگر صد در صد مطمئن هستید که می خواهید وقت خود را به این کار اختصاص دهید ، برای این شغل در خواست بفرستید. این مورد همچنین به شما کمک می کند تا وسعت فکریتان  افزایش یابد و رفتار سنجیده و فهمیده ای در مقابل انتقاد ها داشته باشید.

بیشتر انتقاد  ها مانند انگور ترش است و اگر به خودتان اعتما د داشته باشید  خواهید دانست که اگر انتقاد به صورت رک و صریح به جا آورده شود صورت تند و زننده ای خواهد داشت.

…..

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *