چطور یک بدن سالم و قوی داشته باشیم؟(قسمت اول)

هر کسی می تواند یک بدن سالم و قوی داشته باشد و رسیدن به آن خیلی سخت و پیچیده نیست بلکه راحتتر از آن است که فکرمی کنید.شاید نیاز باشد که شما کمی سبک زندگی خود را تغییر دهید و کمی اراده داشته باشید تا در نهایت ارزش تلاشتان را ببینید. این را در ذهنتان داشته باشید که یک بدن سالم و قوی، یک فکر سالم و قوی را در بر دارد. وضعیت روحی روانی یا احساسی شما به طور مستقیم روی حالت های فیزیکی شما اثر می گذارد و بالعکس .

سلامتی بدن

aid940355-900px-balance-diet-and-exercise-step-4

۱ به اندازه کافی آب بنوشید. معمولا بزرگسالان باید بین ۱۱ تا ۱۲ فنجان مایعات در روز بنوشند. این مقدار شامل آب موجود در غذاها نیز می شود. هر نوع مایع را می توان در این مصرف روزانه گنجاند از سوپ، شیر، آب میوه، چای و غیره.

aid940355-900px-convert-grams-to-calories-step-7

۲ خواندن برچسب مربوط به مواد تشکیل دهنده خوراکی هایی که از فروشگاه می خرید. اطلاعات تغذیه ای بسیار مهم است و مقدار و درصد مواد مصرفی روزانه خود را از روی برچسب محصول متوجه می شوید.

aid940355-900px-diet-while-breastfeeding-step-4-version-2

۳ یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. یک رژیم غذایی متعادل ممکن است برای هر کسی بسته به سن، جنس، سلامت و سطح فعالیت های فرد، متفاوت باشد.  صرف نظر از مقدار مواد غذایی باید مطمئن باشید که به اندازه کافی پروتئین، لبنیات، حبوبات، چربی ها، میوه و سبزیجات دریافت می کنید.

aid940355-900px-lower-blood-sugar-with-diet-step-2-version-2

۴ در رژیم خود، غذاهایی با چربی و قند کمتر را جایگزین کنید. از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. محصولاتی که دارای قند کمتر یا بدون قند هستند را جایگزین محصولات حاوی قند کنید.

meal-plan-step-14-version-2

۵  برنامه غذایی داشته باشید. این شامل تنقلات و نوشیدنی نیز می شود به مصرف مواد غذایی خود در طول یک هفته فکر کنید و مطمئن شوید که هر وعده غذایی که می خورید متعادل است.  برنامه غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد.

-سبزی هایی با برگ سبز تیره به همراه یک پرتقال در روز

-میوه به جای آب میوه

-غلات

-گوشت بدون چربی

aid940355-900px-diet-while-breastfeeding-step-13-version-2

۶  وعده غذایی خود را با سوپ شروع کنید. سوپ مبتنی بر سبزیجات ویتامین ها و مواد مغذی بدن شما را فراهم می کند و باعث می شود معده شما پر شود و غذای اصلی را زیاد نخورید. سوپ به خودی خود می تواند یک وعده غذایی خوب باشد.

aid940355-900px-serve-irish-soda-bread-step-1

۷ مصرف غلات. غلات حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی مورد نیاز بدن و کربوهیدراتی که انرژی بدن را تامین می کند، است. که شامل برنج، نان، آرد، ماکارونی و .. است.

make-breakfast-in-bed-step-6

۸ صبحانه را فراموش نکنید. شوخی نیست صبحانه مهمترین وعده غذایی است. خوردن صبحانه به شما انرژی کافی در طول روز را می دهد.

aid940355-900px-change-your-diet-for-diabetes-reversal-step-2

۹ بنشینید و یک وعده غذایی را بدون مزاحمت بخورید. در هنگام غذا خوردن حتماً نوعی آرامش و سکون برای خود فراهم کنید، عجله زیاد، گوش دادن به اخبار، تلویزیون، صداهای ناهنجار و تمامی عواملی که سبب افزایش استرس محیط می شود، در هنگام خوردن غذا معده را تحریک می کند اگر قراربود، غذا نجویده خورده شود، معده انسان نیز همانند سنگدان درست می شد تا همانند آسیاب غذا را برای ما هضم کند. غذا از دهان وارد بافتی نرم و لطیف با پرزهای شکننده می شود، حال آیا صلاح است دندان های به این محکمی را از مسیر خرد کردن غذا خارج کرده و این وظیفه را برعهده معده ای بگذاریم که به راحتی آماده زخم و سوراخ شدن است بنابراین هر لقمه را ۳۲ بار بجوید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *