همه چیز درباره ی بدنسازی نوجوانان

همه چیز درباره بدنسازی نوجوانان

همه چیز درباره بدنسازی نوجوانان

بسیاری از نوجوانان و حتی افرادی که قبل از سنین نوجوانی قرار دارند، با هدف افزایش عضله و بهبود عملکرد ورزشی وزنه بلند می‌کنند. دستورالعمل‌های تمرینی که برای بدنسازان بزرگسال بکار می‌رود، باید برای افراد نوجوان اصلاح شود، زیرا آنها هنوز به رشد کامل نرسیده‌اند. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که کودکان و نوجوانان قبل از شروع یک برنامه‌ی تمرین قدرتی، یک ارزیابی پزشکی انجام دهند.

سن ایده آل برای بدنسازی چه سنی است؟

عضلات و استخوان بندی نوجوانان بطور کامل رشد نکرده‌اند، بنابراین شاید بهترین کار این باشد که بدنسازی تا پس از ۲۰ سالگی انجام نشود.

تمرینات بدنسازی نوجوانان چگونه باید باشد ؟

بدنسازی یا تمرینات قدرتی با وزنه‌های سبک‌تر برای افراد جوان‌تر، امن ترین و موثرترین روش در زمانی هستند که شما فرم و دستورالعمل‌های تمرینی مناسب برای گروه سنی خودتان را دنبال می‌کنید.

توصیه‌های دیگر عبارتند از شروع با وزنه‌های سبک‌تر برای یادگیری فرم مناسب، تمرین کاردیوی منظم و اجتناب از وزنه برداری سنگین تا زمان رسیدن به رشد کامل. رایج ترین آسیب‌هایی که بدنسازان جوان‌تر تجربه می‌کنند، کشیدگی عضله، آنهم غالبا در کمر می‌باشد.

آیا بدنسازی قدتان را کوتاه می‌کند؟

از زمان‌های قدیم این باور وجود داشت که تمرین با وزنه برای کودکان مضر است. به گفته‌ی نیویورک تایمز، این باور از مدت‌ها پیش وجود داشته که وزنه برداری برای کودکان و نوجوانان، بی فایده است، زیرا آنها نمی‌توانند همانند بزرگسالان، توده عضلانی بسازند. بعلاوه مردم فکر می‌کردند که اثرات وزنه برداری، مانع صفحات رشد بدن می‌شود، و از رشد قد کودک به میزان طبیعی، جلوگیری می‌کند.

متخصصان میگویند، تاثیر وزنه برداری بر توقف رشد کودک، بعنوان یک باور غلط رد شد.  بلند کردن وزنه، هیچ خطری برای سلامت جسمی کودک ندارد. در واقع مزایای آن، می‌تواند قابل توجه باشد!

منبع:fitnessmagazine.ir

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *