هرم غذایی نوجوان

 

هرم مواد غذایی به افراد کمک می‌کند تا مواد غذایی سالمی را انتخاب کنند. یک رنگین کمانی از رنگها  که نشاندهنده ۵ گروه از مواد غذایی مورد نیاز بدن، است. بیایید این رنگ‌ها را بشناسیم:

نارنجی:غلات

سبز:سبزی‌ها

قرمز:میوه‌ها

زرد:روغن‌ها وچربی‌ها

آبی:شیر و فراورده‌های لبنی

بنفش:گوشت، لوبیا، ماهی و حبوبات

1

هرم مواد غذایی

در سال ۲۰۰۵ هرم تغییر کرد و یک نسخه ویژه برای بچه‌ها منتشر شد. که در آن ورزش و فعالیت‌های بدنی پایه هرم قرار داده شد تا اهمیت فعالیت‌های بدنی برای بچه‌ها مشخص شود. بنابراین زیاد بازی کنید.

موادغذایی متنوعی بخورید: یک رژیم غذایی متعادل رژیمی است که شامل تمام گروه‌های غذایی باشد. بنابراین هر روز غذاهایی از هر رنگ بخورید.

بعضی غذاها را کمتر و بعضی را بیشتر بخورید: شما می‌توانید مشاهده کنید که نوار بنفش که شامل گوشت و پروتئین است و همچنین نوار زرد که شامل چربی‌ها است خیلی باریکتر از دیگر نوارها هستند . به این دلیل که بدن شما نسبت به سبزی‌ها،میوه‌ها و غلات کمتر به آنها احتیاج دارد.

من چقدر احتیاج دارم که بخورم؟ پاسخ این سوال وابسته به سن شما، اینکه دختر یا پسر هستید و چقدر در روز فعالیت دارید، است. بچه‌ها چون فعال‌تر هستند و کالری بیشتری می‌سوزانند به کالری بیشتری نیاز دارند.

2

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *