روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)

تمرین ” تفکر مثبت “

روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)
“برنامه ریزی کنید” برای مقابله با استرس خود لیستی از عوامل استرس زا تهیه کنید و در رابطه با با مقابله کردن با آن برنامه ریزی کنید البته شما نمی توانید تمام آنها را کنترل کنید، اما شما می توانید از شر مقدار زیادی از آنها با ، برنامه ریزی خلاص شوید .

برای شروع می توانید از پایین لیست خود از عوامل استرس زایی که از شدت کمتری برخوردار هستند می توانید شروع کنید. برای مثال، اگر  دیر به مدرسه یا محل کار همیشه می روید ، شما باید به فکر برنامه ای باشید که سریعتر آماده شوید. همین کار را با دیگر کارهای نیز انجام دهید البته برخی عوامل استرس زا به سادگی نمی توان بر طرف کرد. به عنوان مثال، شما ممکن است قادر به جلوگیری از نگرانی در مورد کلاس ریاضی خود نشوید ولی شما می توانید ، تدریس خصوصی ریاضی داشته باشد و آن را تقویت کنید که استرستان کمتر شود .

 

روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)
ذهن خود را آرام کنید . سکوت و آرامش ، فعالیت های فکری مثبت می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند . زمانی که احساس استرس شما دارید باید از اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش استرس شروع کنید . آرامش ذهن و یا ریلکس کردن در هر کس متفاوت است. برخی از کارهای رایج عبارتند از: خواندن؛ خنده تمرینات مثبت فکر کردن ؛ تمرینات نفس عمیق و یا هر چیز دیگری به شما آرامش و کمک می کند که از استرس دور باشید.

 

روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)

فعالیت های آرامش بخش انجام دهید. آرامش ذهن و بدن هر دو میتواند دست به دست دهند تا شما کمتر دچار استرس شود . به عنوان مثال :دوش گرفتن.گوش دادن به موسیقی آرامش بخش .رنگ آمیزی.یوگا را امتحان کنید .در نظر گرفتن یک سرگرمی جدید، و یا انجام دادن یکی از کارهای مورد علاقه .رفتن به بیرونقدم زدن تنفس در هوای تازهپاک کردن ذهن خود و استراحت بدن .

تصمیم گرفتن برای داشتن یک زندگی سالم

روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)
بیشتر بخواب. مطالعات بسیاری نشان داده است که بسیاری از افراد (از جمله نوجوانان ) خواب کافی ندارند، و عدم خواب کافی می تواند منجر به مشکلات جسمی و روحی شود. خواب ناکافی اثرات منفی دارید ، سطح هورمون استرس را افزایش می دهد و حتی نداشتن خواب کافی ممکن است یکی از علل استرس باشد. نیاز به خواب  درهر فرد متفاوت است، اما به طور متوسط نوجوان در حال رشد باید برای ۸-۱۰ ساعت خواب در شب داشته باشد. سعی کنید که همان مقدار در هر شب بخوابید و سعی کنید ساعت رفتن به رختخواب و بیدار شدن از خواب در هر روز یکسان باشد حتی در تابستان و تعطیلات .

با خواب کافی ، شما می توانید بیشتر تمرکز کنید .  خلق و خوی بهتر داشته و  و بهتر قادر به مقابله با استرس خود باشید.

روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)
غذا خوردن سالم . استرس بیش از حد تأثیر منفی بروی بدن دارد و باعث می شود غذا خوردن سالمی نداشته باشیم. حفظ یک رژیم غذایی سالم ، پر از میوه ها، سبزیجات ، غلات کامل، و پروتئین بدون چربی، به شما کمک خواهد کرد که از لحاظ فیزیکی بیشتر قادر به مقابله با استرس باشید  و  حتی می توانید با استرس مبارزه کنید. مردم اغلب هنگام استرس علاقه زیادی به خوردن  تنقلات شیرین دارند. ممکن است به طور موقت استرس خود را کاهش دهید، اما به هیچ اثر پایدار و مناسبی ندارد. شما باید بر سلامت کلی خود تمرکز کنید . یک رژیم غذایی سالم گزینه بهتری است برای اینکار است.

روشهای کاهش استرس در نوجوانان ( قسمت دوم)

به طور منظم ورزش کن. ورزش نه تنها برای عضلات و سیستم قلبی و عروقی مناسب است همچنین می تواند به شما برای کاهش سطح استرس کمک کند .  ورزش باعث آزاد سازی اندورفین میشود که می تواند آرام بخش و برای بهبود روحیه نیز خوب باشد .مطالعات نشان داده اند که ورزش یکی از تکنیک های موثر برای کاهش استرس است، بخصوص در میان نوجوانان . یک ساعت یا بیشتر در روز و یا حداقل چند بار در هفته ورزش کنید. سعی کنید پیاده روی ، دویدن، شنا ، دوچرخه سواری کنید ، در تیم های ورزشی ، یا فعالیت های دیگری که لذت می برید حضور پیدا کنید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *