مغز خود را تقویت کنید

 

ممکن است گاهی شما احساس کنید از مدرسه و تکالیف آن خسته شده‌اید. در اینجا چند راهنمایی در مورد اینکه چطور در  سال تحصیلی ذهن خود را آماده نگه دارید، آورده شده‌است. چه شما امتحان داشته باشید و بخواهید خلاصه ای از کتاب را بنویسید یا مطلبی را ارائه دهید و پروژه‌ای را کامل کنید این ایده ها به شما کمک خواهد کرد که زمانی که به مغز خود نیاز دارید آن را در حال آماده باش نگه دارید.

غذای مغز

درست غذا بخورید! مجموعه‌ای از غذاهای خوشمزه وجود دارد که شما با خوردن آنها می‌توانید مغز خود را در سطح مطلوبی از آمادگی نگه دارید. ماهی‌های روغنی مانند ماهی سالمون و ماهی ماکرل که حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ هستند. تخمه کدو و دانه‌های سویا نیز می توانند اسیدهای مورد نیاز برای انرژی مغز را تامین کنند. زغال اخته ، گوجه فرنگی و غلات سبوس دار هم می توانند مفید باشند.

زغال اخته می‌تواند به قدرت مغز شما کمک کند.

زغال اخته می‌تواند به قدرت مغز شما کمک کند.

 

بازی‌های فکری

برنامه‌هایتان را چک کنید و وقتی را برای بازی در نظر بگیرید شما می توانید بازی را به  ورزش و تحریک مغزی خود تبدیل کنید.این بازی‌ها میتوانند حافظه شما را محک زده و آن را بهبود بخشند و همچنین توانایی‌های ذهنی شما را برای نگه داری و پردازش اظلاعات  افزایش دهند.شما می‌توانید برای تامین نیاز مغز خود به بازی، بازی‌های فکری مانند شطرنج را انجام دهید. احتیاجی نیست که تمام وقت بازی کنید. فقط چند دقیقه در روز برای بازی‌های فکری کافیست.

 

بازی‌های فکری می تواند ذهن شما را هوشیارتر کند.

بازی‌های فکری می تواند ذهن شما را هوشیارتر کند.

 

ورزش

شما می‌دانید که ورزش منظم برای حفظ سلامتی بدن مهم است. اما آیا فکر کرده‌اید که ورزش چگونه می‌تواند روی مغز شما اثر بگذارد؟وقتی شما با ورزش میزان ضربان قلب خود را افزایش می‌دهید اکسیژن بیشتری به مغز شما می‌رسد که در نتیجه به رشد سلول‌های مغزی می‌انجامد. حتی وقتی شما تنها برای ۲۰ دقیقه ورزش می‌کنید، فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند اثر مثبت شگفت‌آوری روی عملکرد مغزی شما داشته باشد.

هیچ چیز مانند ورزش نمی تواند مغز شما را تحریک کند.

هیچ چیز مانند ورزش نمی تواند مغز شما را تحریک کند.

 

کاهش استرس

تصور اینکه بدون هیچ استرسی سال تحصیلی روبه اتمام است سخت است.تحقیقات نشان داده که استرس می تواند سلول‌های عصبی مغز را بکشد و از رشد سلول‌های تازه جلوگیری کند. زمانی که ما استرس داریم تمایل به گفتگوی منفی با خود داریم. اینکه ما نمی‌توانیم کارها را خوب انجام دهیم و نتایج خوبی به دست نخواهیم آورد. اگر شما خودتان را در این وضعیت  یافتید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که افکار مثبت را جایگزین کنید یعنی به خودتان بگویید که می توانید کارها را خوب انجام دهید و نتایج مثبت را تصور کنید. با این کار شما نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس خود شده‌اید بلکه به رشد نورون‌های مغزی خود کمک کرده‌اید.

تقویت مغز

آیا استرس شما نسبت به مدرسه زیاد است؟ این مورد به شدت ذهن شما را خسته می‌کند.

به پایان رسیدن یک سال تحصیلی برای شما می تواند چالش برانگیز و حتی ترسناک باشد اما اگر شما از بدن و مغز خود مراقبت کنید ممکن است دریابید که آخرین ماه‌های سال تحصیلی می تواند برای شما یک تجربه شیرین و آسان باشد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *