چگونه سعی کنیم تا نامرتب و شلخته نباشیم؟ ( قسمت دوم)

روش دوم : تغییر دادن رفتار خود

به اطراف خود توجه کنید.

۱-به اطراف خود توجه کنید.

این موضوع راحت است که در افکار و رویا های روزانه خود گم شوید و نتوانید محیط اطراف را به خوبی ببینید.در این مورد شما خیلی بیشتر مستعد شلختگی و بی نظمی خواهید بود . آگاهی از محیط اطرافتان به شما کمک خواهد کرد که از بی نظمی و شلختگی و اشتباه های معمول پیش گیری کنید.

*به اشیای اطراف خود نگاه و توجه کنید . این باعث خواهد شد از محیط اطراف آگای بیشتری کسب کنید و عادت های خوبی پیدا کنی که باعث کاهش بی نظمی شود.

سرعت خود را در راه رفتن کم کنید.

۲-سرعت خود را در راه رفتن کم کنید.

اگر آدم عجولی باشید به احتمال قوی کار ها را به درستی انجام نخواهید داد زیرا که همیشه فکر میکنید که وقت کافی برای انجام آن کار ندارید. وقتی که در عجله هستید در این صورت به اطراف خود توجه کمتری خواهید داشت در نتیجه به آسانی به دست انداز و سقوط و لیز خوردن و… دچار خواهید شد.

*به آرامی انجام دادن کار ها را تمرین کنید . اگر شما عادت عجله کردن را در وجودتان داشته باشید ، حتی زمانی که نخواهید عجله کنید هم در انجام کار ها عجله خواهید داشت . توجه کافی به حساب شده و به آرامی انجام دادن کارهایتان داشته باشید.

روی زمان حال تمرکز داشته باشید.

۳- روی زمان حال تمرکز داشته باشید.

اگر شما از این موضوع رنج می برید که همیشه و در همه حال احساس می کنید که زمان کافی نخواهید داشت ، احتمالا روی زمان پایانی کارها ی بعدی خود که باید انجام دهید (ددلاین کار مورد نظر ) تمرکز دارید. برای جلوگیری از این اشتباه تمرکز خود را روی زمان حال و اکنون بگذارید.

*دوازده تا نفس آرام و عمیق بکشید تا تمرکزتان به زمان حال برگردد . این باعث خواهد شد ذهن خود را از عوامل مزاحم خالی کرده و به زمان حال و اکنون برگردانید.

به جزئیات توجه کنید.

۴-به جزئیات توجه کنید.

توجه به جزئیات باعث خواهد شد که شما به محیط اطراف خود توجه بیشتری داشته باشید . همچنین به شما کمک می کند که تمرکز خود را بر روی زمان حال بگذارید. این موضوع به ویژه زمانی مهم هست که شما دچار اشتباهاتی در محیط کاری خود می شوید.

*هنگام کار به جزئیات توجه کنید این به شما کمک خواهد کرد که عادات خوبی را در خود به وجود آورید و همچنین باعث خواهد شد که در کار و سایر جنبه های زندگی خود از انجام بعضی از اشتباهات بر حذر باشید.

*اگر همواره از به انجام رسیدن به موقع کار بعدی خود مضطرب و نگران هستید ، قادر به توجه به جزئیات نخواهید بود.

*برای بابرنامه و منظم تر بودن خودتان لیستی از کارها و زمان لازم برای انجام آن ها را برای خودتان یادداشت کنید.

 آرام و حساب شده حرف بزنید.

۵- آرام و حساب شده حرف بزنید.

اغلب مواقع دهان شما حرف هایی را میزند که شما زمان کافی برای اندیشیدن در باره آن ها را ندارید. درباره هرچیزی قبل از آن که در موردش حرف بزنید تفکر کنید.اگر مشکل حرف زدن بدون تفکر را دارید ، تمرین های مشابه برای کم کردن و توقف شلختگی و بی نظمی فیزیکی به شما کمک خواهد کرد که شفاف تر و واضح تر سخن بگویید.

*اگر از چیزی که می خواهید بگویید اطمینان کافی ندارید یک لحظه مکث کنید به جای این که سکوت را بشکنید. در ابتدا سکوت ممکن است ناخوشایند به نظر آید، اما اگر تمرین کنید باعث خواهد شد شفاف تر و روشن تر سخن بگویید.

اعتماد به نفس و مثبت اندیش بودن خود را تقویت کنید.

۶- اعتماد به نفس و مثبت اندیش بودن خود را تقویت کنید.

بعضی از اوقات بدترکیبی و بی نطمی و شلختگی از حساسیت زیاد و توجه بیش از حد در مورد این که مردم درباره ی شما چه فکر می کنند ، ناشی می شود ، به میزانی که اعتماد به نفس شما افزایش می یابد ، شلختگی و بی نظمی شما نیز کاهش پیدا می کند . اعتماد به نفس را خودتان بسازید و به وجود آورید.

*انجام دادن کارهایی به دور از ناحیه ایمن خود را تجربه کنید. این باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش گستره چیزهایی که با آن ها احساس راحتی دارید خواهد شد.

بدن خود را آماده کنید تا بدترکیب و زمخت به نظر نیاید.

۳- بدن خود را آماده کنید تا بدترکیب و زمخت به نظر نیاید.

۱-تعادل خود را بهبود ببخشید.

اغلب می توان توسط توازن و تعادل خوب ازتصادفات و برخورد های اتفاقی جلوگیری کرد ، زمانی که شما با چیزی برخورد کرده و تعادل خود را ازدست می دهید ، با کمی کار و تمرین کردن می توانید تعادل بدنی خود را بهبود بخشیده و در این مواقع روی پاهای خود بایستید.

*ایستادن روی یک پا را تمرین کنید ، زمانی که با آن احساس راحتی کردید ، آن پای خود را که در هوا است سعی کنید با انعطاف به پشت خود ببرید این باعث خواهد شد که تعادل و توازن خود را بهبود ببخشید.

*زمانی که روی یک پای خود ایستاده اید ، سعی کنید راه بروید . این به شما کمک خواهد کرد که وزن خود را در حالی که تعادل خود را حفظ کرده اید بتوانید جابه جا کنید.

بینایی و روشنایی چشم خود را مورد آزمایش قرار دهید.

۲-بینایی و روشنایی چشم خود را مورد آزمایش قرار دهید.

روشنایی کم چشم (کم بینایی) می تواند یک عامل بزرگ بدترکیبی وبی نظمی باشد. اگر برای دیدن محیط اطراف خود مشکل دارید ، احتمالا نیاز به لنز چشم دارید تا از بعضی آسیب ها جلوگیری کند.

*اگر به وضعی دچار شدید که در آن به این طرف و آن طرف برخورد کرده و سکندری می خورید ، سعی کنید برای مدتی به منظور کاهش دادن آن تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید  . در صورتی که با این روش نیز در دیدن موانع پیش رو مشکل داشتید به احتمال زیاد

سوی چشم شما (بینایی چشمتان ) دچار مشکلی می باشد.

*به یک چشم پزشک و یا عینک ساز رجوع کنید تا بینایی چشم شما را چک کند. این که خودتان بینایی خود را چک کنید همواره آسان نخواهد بود زیرا که به آن خو میگیرید و به درستی نمی توانید تشخیص دهید. پزشک قادر خواهد بود که بینایی شما را به طور کامل مورد آزمایش قرار دهد و لنز مناسب برای چشم شما را تشخیص دهد.

استحکام و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید.

۳-استحکام و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید.

همچون حفظ تعادل ، استحکام و انعطاف پذیری باعث خواهد شد که کمتر ژولیده و بد ترکیب به نظر برسید ، آن ها همچنین به شما کمک خواهند کرد که موقع شلختگی و بی نظمی راحت تر بتوانید خودتان را پیدا کرده و بهبود ببخشید.

*استحکام درونی به ویژه برای حفظ تعادل ضروری می باشد . برای پیدا کردن استحکام داخلی می توانید حرکات بشین پاشو ، ورزش های نرمشی و گرم کردن و حرکاتی نرمشی با توپ انجام دهید.

*برای به دست آوردن انعطاف پذیری ، تمرین های کششی را انجام دهید. می توانید روی پاهای خود به شکل وی (V) بنشینید و یا کف پاهای خود را روی زمین از هم دور قرار دهید. سر خود را به حالت معلق قرار داده و به آن فشاری وارد نکنید ، در غیر این صورت دچار آسیب خواهید شد . به یاد داشته باشید که زمانی که حرکات کششی انجام می دهید ، به خوبی نفس بکشید.

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *