چگونه برای امتحان بخوانیم ? (قسمت سوم)

دوست نوجوانم ادامه مطلب “چگونه برای امتحان بخوانیم “را با ما همراهی کنید .

۵-انگیزه داشته باشید

استراحت کنید

۱-استراحت کنید

شما نیاز دارید که زمانی را برای تفریح بگذارید و بهتر است زمانی درس بخوانید که در آرامش هستید.زمانِ استراحت و درس خواندنتان را با دقت تنظیم کنید.معمولا ۲۳و۳۰ دقیقه مطالعه کنید بعد ۵ دقیقه استراحت داشته باشید و این بهترین متد است.

اگر شما در درس خواندن مشکل دارید به جای آن که بی خیال شوید, در بازه های زمانیِ ۲۰ دقیقه ای درس بخوانید و بعد ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

اطمینان حاصل کنید که مدت زمانی که استراحت می کنید منطقی است و شما را از درس خواندن دلسرد نمیکند.

مثبت فکر کنید و سخت کار کنید

۲-مثبت فکر کنید و سخت کار کنید

اعتماد به نفس خیلی مهم است.فکر کردن به اینکه کم خوانده اید و در امتحان چه کار خواهید کردن شما را از ادامه کار و موفقیت باز می دارد.در هر صورت باید سخت کار کنید حتی وقتی به خود اطمینان دارید باز هم باید بخوانید.

با دیگران بخوانید

۳-با دیگران بخوانید

با دوستانتان قرار بگذارید که در کتابخانه باهم درس بخوانید و یادداشت ها و جززوه هایتان را با هم مقایسه کنید.با دیگران خواندن کمک میکند که نقاط ضعفتان را تقویت کنید همینطور باعث افزایش اطلاعاتتان می شود .

وقتی دورهم جمع شده اید که درس بخوانید جک تعریف نکنید و فقط سعی داشته باشید که بر روی درس تمرکز کنید.

به دوستتان زنگ بزنید و کمک بخواهید

۴-به دوستتان زنگ بزنید و کمک بخواهید

اگر در موضوعی مشکل دارید با دوستتان تماس بگیرید و از او کمک بخواهید در صورتی که دوستتان جواب نداد  از معلمتان کمک بگیرید.اگر قبل ِ امتحان متوجه شدید که موضوعی را بلد نیستید فورا از معلمتان بپرسید.

۶-خودتان را برای روز امتحان آماده کنید

شب قبل از امتحان به اندازه کافی استراحت کنید

۱-شب قبل از امتحان به اندازه کافی استراحت کنید

کودکانی در دوره ابتدایی هستند به طور متوسط ۱۰-۱۱ساعت باید بخوابند.بزرگسالان حداقل ۱۰ ساعت نیاز دارند بخوابند.اگر بدخوابی دارید باید رفته رفته آنرا اصلاح کنید تا به اندازه استاندارد برسد. هیچ ماده کافئین داری (قهوه]نوشابه…) ۵-۶ ساعت قبل از خواب مصرف نکنید.با این حال اگر پزشکتان ماده ی محرکی را به شما تجویز کرده است آن را در زمان خود مصرف کنید و قبل از مشاوره با دکتر زمان مصرفش را تغییر ندهید.این مواد  بهره وری  خواب را کاهش می دهند، به این معنی که حتی با زمان خواب کافی، شما ممکن است احساس خوبی پس از بیدار شدن نداشته باشید.

غذای سالم و سبکی بخورید

۲-غذای سالم و سبکی بخورید

به میزان لازم صبحانه ای شامل پروتئین سبزیجات اُمگا۳ و آنتی امسیدان بخورید.مثل املت ,ماهی,نان گندم سبوس دار و موز.

با خود میان وعده ای ببرید

۳-با خود میان وعده ای ببرید

اگر امتحانتان زیاد طول می کشد به همراه خود لقمه و یا چیزی که قندو پروتئین داشته باشد و بتواند باعث افزایش تمرکز بیشتر شما در طول امتحان شود ببرید.

در وقتِ مناسبی به محل امتحان بروید

۴-در وقتِ مناسبی به محل امتحان بروید

۱۰ دقیقه قبل از امتحان چیزهایی را که خوانده اید با خود مرور کنید این  روش خوبیست برای آرامش پیدا کردن قبل از امتحان.

ابتدا سوال هایی را که بلد هستید جواب دهید

۵-ابتدا سوال هایی را که بلد هستید جواب دهید

اگر جواب سوالی را نمی دانید سوال بعدی را جواب دهید و آخر سر به آن سوالی که بلد نبودید فکر کنید.تلاش و تمرکز تنها بر روی یک سوال باعث می شود که شما نمره از دست بدهید.

فلش کارت درست کنید

۶-فلش کارت درست کنید

اگر شما امتحان زبان دارید بهتر است که فلش کارت درست کنید تا معنی لغت هارا به خاطر بسپارید.میتوانید آن هارا با خود به مدرسه ببرید و قبل از امتحان نگاهی به آنها بیاندازید.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *