چطور میشه انرژی مثبت جذب کرد

انرژی مثبت دادن و گرفتن خیلی کار مهمی هستش خیلی تو روحیه آدما تاثیر می زاره مخصوصا وقتهایی که بی حوصله هستیم . ما به شما کمک می کنیم که از کوچکترین و حتی چیزهایی که گاهی اوقات به نظر اهمیت میرسن انرژی مثبت جذب کنید. با ما همراه باشید.

از قانون جذب استفاده کنید.

۱-از قانون جذب استفاده کنید.

افکار مثبت ومنفی ما مثل آهنربا می مونن. هر قدر بیشتر از چیزی فرار کنیم اوضاع بدتر می شه. ولی هر قدر بیشتر مثبت فکر کنیم، فعال تر خواهیم شد و به اهدافمون می رسیم و چیزهای مثبت بیشتری دریافت می کنیم. در حقیقت، افکار مثبت می تونن سیستم ایمنی تون تقویت کنن!

کارهایی رو بکنید که دوست دارید.

۲-کارهایی رو بکنید که دوست دارید.

ساده به نظر می رسه ولی گاهی اجرای همین کار ساده سخته. زندگی شما ممکنه خیلی شلوغ باشه، بنابراین باید لابلای کارهای روزانه تون چیزهایی که خوشحالتون می کنه رو جا بدید. وقتی کاری رو می کنید که دوست دارید، غمگین یا منفی نخواهید شد. بعضی از کارای مثبتی که می تونید انجام بدید اینا هستن:

  • گوش دادن به موزیک. به سبکی گوش بدید که دوست دارید.
  • مطالعه کردن. مطالعه کردن براتون خوبه و می تونه حتی بهتون همدلی کردن رو هم یاد بده و اگر کتاب های غیرداستانی بخونید، می تونه کمکتون کنه که چیزای جدید و دیدگاه های جدیدی رو توی زندگی یاد بگیرید.
  • انجام کارای خلاقانه، مثل نقاشی کردن، نوشتن، اریگامی و…
  • ورزش، سرگرمی و…
  • بودن با خانواده و دوستان.
  • حس شگفتی. تحقیقات نشون میده که حس شگفت زدگی که از قدم زدن در طبیعت، دیدن یه نقاشی خیره کننده و یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقتون بهتون دست میده برای سلامتی مفیده. پس هر قدر می تونید به زندگی حس بهت و اعجاب انگیزی اضافه کنید.

 دورتون رو با دوست پر کنید.

۳-دورتون رو با دوست پر کنید.

برای اینکه حس مثبت تری پیدا کنید کمک هایی که بهتون کردن رو لیست کنید و با این کار شما هم احتمالاً به اون ها کمک خواهید کرد. دوست ها توی شرایط بد و خوب به هم کمک می کنن.

  • مطالعات نشون میدن که کسایی که دورشون رو با دوستایی پر کردن که با هم اعتقادات و دیدگاه های یکسانی دارن نسبت به بقیه، احساس شادی و مثبت اندیشی بیشتری به زندگی شون دارن.
  • تعامل داشتن با کسایی که دوستشون دارید باعث میشه ذهنتون انتقال دهنده های عصبی ای رو آزاد کنه که باعث شادتر شدن (دوپامین) و آروم تر شدنتون (سروتین) می شه. وقت گذرونی با دوستا و کسایی که دوسشون دارید واقعاً باعث می شه که از لحاظ شیمیایی حس مثبت تری داشته باشید!
  • همچنین می تونید دوستا و عزیزانتون رو تشویق کنید که شما رو شریک قدردانی خودشون کنن. اگه شبکه ای درست کنید که در اون چیزهایی رو که بابتش قدردان و متشکر هستید به اشتراک بذارید، باعث گسترش حس مثبت زیادی می شید!

 با بقیه همدردی کنید.

۴-با بقیه همدردی کنید.

همدردی اینه که کار مهربانانه ای برای دیگری انجام بدید، به خصوص برای کسی که از شما پایین تره. این کار به شدت می تونه مثبت اندیشی تون رو تقویت کنه. مثلاً تحقیقات نشون داده که وقتی مردم به خیریه کمک می کنن به قدری خوشحال می شن که انگار یکی به خودشون پول داده! به این فکر کنید که چطوری می تونید به بقیه کمک کنید، فرقی نمی کنه کمکتون فردی باشه یا اجتماعی و گروهی، و تمرین کنید که همدردی تون رو نشون بدید. این کار نه تنها برای دیگران خوبه، بلکه برای سلامتی خودتونم خوبه.

  • -دوست داشتن منجر به دوست داشتن می شه. اگه ما یه کار خوب برای کسی کنیم، بخصوص اگه غیرمنتظره باشه، به احتمال زیاد اون شخص هم کار ما رو جبران خواهد کرد، ممکنه مستقیماً برای ما کاری نکنه ولی در هر صورت برای یکی دیگه یه کار خوبی رو انجام میده. نهایتاً به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، نتیجه کارمون به خودمون برمی گرده. بعضیا به این پدیده کارما می گن. به هر حال هر اسمی که داشته باشه، دانشمندان نشون دادن که قانون (هر چه کنی به خود کنی) یه چیز واقعیه!
  • -سعی کنید کارای داوطلبانه و خیرخواهانه کنید.
  • -به کسی که نیاز داره یه کمی پول قرض بدید. این کار حتی اگه مقدارش کم هم باشه باعث می شه یکی کار و کاسبی خودش رو راه بندازه و یا از لحاظ اقتصادی مستقل بشه. اینطوری پولتون رو هم سریع پس می ده.
  • -سعی کنید به آدمای اطرافتون و یا حتی غریبه ها هدایای کوچیک بدید. برای یه آدم تصادفی یه فنجون قهوه بخرید. برای یه دوست چیزی بفرستید که نشون بده به یادش بودید. هدیه دادن باعث تحریک تولید دوپامین در مغز می شه – در حقیقت، ممکنه شما از کسی که هدیه گرفته شادتر بشید!

 یه نقل قول و یا نوشته خوش بینانه پیدا کنید و اون رو توی جیب یا کیف پولتون نگه دارید.

۵-یه نقل قول و یا نوشته خوش بینانه پیدا کنید و اون رو توی جیب یا کیف پولتون نگه دارید.

وقتی تردید دارید یا ناراحتید یه نگاهی بهش بندازید. مثلاً برای شروع می تونید از این نقل قول ها استفاده کنید:

  • -خیلی فوق العاده اس که هر کس می تونه هر وقت که خواست دنیا رو تغییر بده و برای این کار حتی نیاز نداره که یه لحظه صبر کنه – آنا فرانک
  • -آدمای خوش بین می گن که ما توی بهترین دنیای ممکن زندگی می کنیم و آدمای بدبین می ترسن که این حرف درست باشه! – جیمز برانچ کیبل
  • -بزرگ ترین کشف بشریت در تمام دوران ها این بوده که هر کس می تونه آینده اش رو با تغییر نگرشش تغییر بده. – اپرا وینفری
  • -اگه صدایی می شنوید که می گه (تو نمی تونی این کار رو انجام بدی) اونوقت فقط کافیه که با قدرت اون کار رو انجام بدی و بعد می بینی که اون صدا هم ساکت می شه! – ونسان ون گوگ

برید پیش یه درمانگر

۶-برید پیش یه درمانگر

عقیده غلطی وجود داره که می گه مردم فقط وقتی نیاز دارن که به مشاور یا درمانگر مراجعه کنن که مشکلی داشته باشن. اما یادتون باشه که شما حتی وقتی که دندونتون پوسیدگی نداره هم برای تمیز کردن دندوناتون میرید پیش دندونپزشک. شما برای چک آپ سالیانه می رید پیش پزشک، حتی اگه مریض نباشید. رفتن پیش درمانگر هم می تونه یه اقدام پیشگیرانه مفید و خوب باشه. و اگه می خواید یاد بگیرید که چطوری مثبت فکر و رفتار کنید، درمانگر و یا مشاور می تونه کمک کنه که الگوهای غیرمفید رو در افکارتون بشناسید و روش های مثبت وجدیدی رو امتحان کنید.

  • -برای پیدا کردن درمانگر و مشاور خوب می تونید از پزشکتون مشورت بگیرید، و یا از اینترنت کمک بگیرید.
  • -همیشه گزینه های ارزون تری هم وجود داره. توی اینترنت دنبال کلینیک های سلامت روان، مراکز بهداشت و درمان و حتی مراکز مشاوره دانشگاه ها بگردید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *