چطور مهارت­های فکر کردنتون رو تقویت کنید

آیا با مهارت­های فکر کردن مشکل دارید؟ در ادامه راه­هایی برای بهبود این مهارت­ آوردیم.

 

گام­ها

چند تا تمرین تنفسی کنید.

۱-چند تا تمرین تنفسی کنید.

بهترین راه تنفس، تنفس شکمیه. خیلی­ها این نوع تنفس رو نمی­شناسن. چند تا نفس آروم از راه شکم بکشید. تنفس شکمی مغزتون رو فعال می­کنه و به بهبود مهارت­های تفکر و ذهنی­تون کمک می­کنه.

  • تنفس عمیق اکسیژن بیشتری به سلول­های مغزتون می­رسونه و درنتیجه اون­ها رو فعال­تر می­کنه.
  • مطالعات نشون داده که جویدن آدامس هم می­تونه مهارت­های تفکرتون رو افزایش بده.

 ۲-مطالعات نشون داده که جویدن آدامس هم می­تونه مهارت­های تفکرتون رو افزایش بده.

آدامس جویدن خون بیشتری به مغز می­رسونه. کسایی که آدامس می­جون می­تونن بهتر تمرکز کنن و اطلاعات جدید رو بهتر به خاطر بسپارن. برای جلوگیری از عوارض جانبی بهتره از آدامس بدون شکر استفاده کند.

تمرین چرخوندن بازوها رو انجام بدید.

۳-تمرین چرخوندن بازوها رو انجام بدید.

بهتره به جایی برید که کسی شما رو نبینه. یه ست ۱۰ تا ۱۵ تایی از این تمرین کافیه. برای انجام این تمرین، بازوتون رو مستقیم به جلو بکشید و بعد اون رو به پشت بکشید و همین­طور این حرکت نوسانی رو تکرار کنید. حواستون باشه که آرنجتون صاف باشه. این حرکت ضربان قلبتون رو افزایش می­ده و برای مغزتون خوبه.

از بازی­های ذهنی استفاده کنید.

۴-از بازی­های ذهنی استفاده کنید. 

این­جور بازی­ها ذهنتون رو فعال نگه می­دارن. برای این منظور می­تونید از بازی­هایی مثل جدول، سودوکو و… استفاده کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید.

۵-به اندازه کافی آب بنوشید.

سراغ نوشابه و قهوه و… نرید. شکلات و شیرینی نخورید. این­ چیزا توانایی تمرکز و به یاد آوردن چیزا رو کم می­کنن. خیلی از مردم همیشه دچار کم آبی هستن در حالی­که خودشون خبر ندارن. ولی ذهنتون کاملاً تحت تأثیر این بی آبی قرار می­گیره. بنابراین، مطمئن بشید که به اندازه کافی آب می­نوشید.

خوردن بیش از حد غذاهایی که حاوی شکر و چربی هستن تأثیر بدی روی مهارت­های تفکر می­ذاره.

۶-خوردن بیش از حد غذاهایی که حاوی شکر و چربی هستن تأثیر بدی روی مهارت­های تفکر می­ذاره.

غذا نخوردن هم باعث خستگی­تون می­شه. بنابراین، یه وعده غذای کم حجم و متعادل بخورید. شامل غذاهایی که کمک می­کنه مغز بهتر کار کنه، مثل ماهی، سبزی و غلات سبوس­دار.

وقتی می­خواید مطالعه کنید از تمام حواستون استفاده کنید.

۷-وقتی می­خواید مطالعه کنید از تمام حواستون استفاده کنید.

قسمت­های مختلف مغزتون، تأثیرات ذهنی متفاوتی رو به خاطر می­سپاره. مثلاً تصاویر توی یک قسمت مغز و صداها توی قسمت دیگه­ای از اون ذخیره می­شن.

وقتی می­خواید اطلاعات جدیدی رو بخونید، تایمر تنظیم کنید.

۸-وقتی می­خواید اطلاعات جدیدی رو بخونید، تایمر تنظیم کنید.

یه بازه زمانی مشخص رو به یادگیری اختصاص بدید. می­تونید زمان رو این­طور تقسیم­بندی کنید که مثلاً ۱۰ دقیقه خوندن، ۲۰ دقیقه مرور و ۱۰ دقیقه از حفظ خوندن. این کار باعث می­شه تمرکز کنید، چون می­دونید که زمانتون محدوده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *