چطور برای یک روز برنامه ریزی کنیم

زمانی که با یه مشکل رو به میشی و سعی میکنی زندگیتو سر و سامان بدی، یا وقتی که میخوای روزت رو سازماندهی کنی، به نظر منطقی میرسه که یه برنامه براش داشته باشی. برنامه یا نقشه کشیدن برای انجام کاری سخت نیست فقط نیازمند ابزار درست، خلاقیت و زمانه. اگه درست شروع کنی، مطمئنا خواهی توانست  برای برنامه هات نقشه های خوب بکشی و به اهدافت دسترسی پیدا کنی. فقط کافیه درست قدم برداری.

با یه کاغذ و خودکار بشین و فکر کن

۱-با یه کاغذ و خودکار بشین و فکر کن

فرقی نمیکنه که یه برگ از ژورنال یه برگ از دفتر یا یه صفحه خالی از کامپیوترت در برنامه ی اکسل یا وورد باشه. لیست کارهایی که باید اون روز انجام بدی رو یادداشت کن. همه ی قرارهات رو یادداشت کن. اهدافت برای اون روز چین? آیا میخوای ورزش هم بکنی در اون روز یا این که ترجیح میدی یه زمان استراحت به خودت بدی? چه برنامه هایی رو باید دقیقا اون روز تموم کنی و….

یه جدول زمانی برای خودت آماده کن

۲-یه جدول زمانی برای خودت آماده کن

این جدول باید شامل همه ی جزئیات باشه، مثلا این که در چه زمانی باید اولین قرار ملاقاتت تموم شه یا مثلا این که فلان کار مهم رو در چه زمانی باید شروع کنی و در چه زمانی باید تموم کنی. همه ی کار هارو لیست کن و فکر کن و ببین که کدومشون باید اول انجام شن و کدومشون بعدا با زمان بندی دقیق. دقت کن که همه رو مو به مو انجام بدی و چیزی رو از قلم نندازی. خب معلومه روز هرکسی با بقیه متفاوته و نباید روزت رو با بقیه مقایسه کنی.مثلا یه برنامه در زیر اشاره شده که مشابهش رو میتونی انجام بدی.

۹تا ۱۰٫رفتن به آفیس و چک کردن ایمیل ها

۱۰تا ۱۱٫۳۰ ملاقات با دوستم

۱۱٫۳۰ تا۱۲٫۳۰ کار بر روی پروژه ی ۱

۱۲٫۳۰تا ۱٫۱۵ وقت نهار

۱٫۱۵ تا ۲٫۳۰ مرور پروژه ی ۱ ملاقات با همکار و بحث راجع به این پروژه

۲٫۳۰ تا ۴ پروژه ی دوم

۴ تا ۵ شروع پروژه ی سوم

و آماده سازی مدارک برای فردا

۵تا ۶٫۳۰ ترک آفیس و رفتن به باشگاه

۶٫۳۰ تا ۷رفتن به خرید و بعد منزل

۷ تا ۸٫۳۰ درست کردن شام و استراحت

۸٫۳۰ تماشا کردن فیلم

 

هر ساعت سعی کن تمرکزت رو بالاتر ببری

۳-هر ساعت سعی کن تمرکزت رو بالاتر ببری

بعد از هر فعالیتی و بعد از هر ساعت مشخصی بشین و فکر کن و ببین که چقدر موفق بودی و تا چه حد تونستی به برنامه عمل کنی. آیا همه ی کارهای لازم رو انجام دادی? بعد از اون یه دقیقه به خودت استراحت بده تا ذهنت آروم بشه و با قدرت بیشتر فعالیت بعدی رو شروع کنی این کار بهت کمک میکنه تا به راحتی به مرحله ی بعدی بری و فعالیت رو شروع کنی بدون این که خسته باشی.

 

راجع به روزت بشین و فکر کن

۴-راجع به روزت بشین و فکر کن

زمانی که قسمت اعظم از روزت رو تموم کردی یه لحظه بشین و فکر کن که در این روز چیکارا کردی و چقدر موفق بودی که طبق برنامه پیش بری. آیا همه ی کارهای لازم رو انجام دادی? کجاها رو نتونستی درست انجام بدی?چه عاملی باعث شد که نتونی مثلا قسمتی از برنامه ت رو انجا بدی? همه ی این ها رو در ذهنت داشته باش و برای روز بعد سعی کن که این عوامل مزاحم رو از خودت دور کنی و به راحتی بتونی طبق برنامه پیش بری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *