دنیای شگفت انگیز خرید

زرق و برق خرید

امروز پنج شنبه است. شما و دوستانتان، کیف پول در دست به مرکز خرید می روید. شما خوشحال و هیجان زده اید. در زیر نور لامپ های روشن قدم می زنید، به موسیقی گوش می دهید و با هم حرف می زنید. بوی انواع خوراکی به مشام می رسد. دوست دارید در آنجا باشید و با دوستان خود درباره ی موضوع های مورد علاقه تان صحبت کنید. قرار نیست چیزی بخرید، اما با وجود این، بیشتر اوقات این کار را می کنید. چرا؟

در حقیقت، وقتی در مرکز خرید هستید، در چشم اندازی قرار دارید که با بقیه ی دنیا بسیار متفاوت است. هیج پنجره ای به سمت هوای آزاد و فضای بیوون وجود ندارد. آسمان آبی، هوای تازه، گرد و غبار، پیاده رو، همه ی اینها ناپدید می شود. در عوض علایم، مارک ها، نور، رنگ، تبلیغات و مدل ها را دارید.

این چشم اندازی است که توسط افرادی طراحی شده است که فقط یک چیز در ذهن دارند: تشویق شما به خرید. همه چیز برای همین منظور ترتیب داده شده است.

به عنوان مثال، بیشتر فروشگاه ها، کالاهای کوچک و ارزانی در کنار صندوق دارند که شما را وسوسه می کند در همان لحظه ای که در صف انتظارایستاده اید بیشترخرید کنید

در فروشگاه خواروبارفروشی، کالاهایی که بیشتر مردم به آنها نیاز دارند، مثل شیر، در انتهای فروشگاه قرار دارد. به این ترتیب، شما از مقابل مجموعه ای از دیگر کالاها عبورمی کنید تا به آنجا برسید.

واحتمال اینکه یک یا چند کالای دیگر هم بخرید وجود دارد.

در یک مرکز خرید، طبقه اول به طور کلی پر از لوازم آرایش، کیف، روسری، شال گردن،جواهرات وبدلیات است،کالاهایی که صاحبان فروشگاه می خواهند شما وقتی برای خرید لباس جدید به آنجا وارد می شوید آنها را هم ببینید. حتی نحوه ی چیدمان قفسه ها هم می تواند توجه ایجاد کند. اقلامی که در مقابل دید چیده می شوند آنهایی هستند که صاحبان فروشگاه می خواهند شما متوجه وجود آنها شوید. ممکن است بهترین جنس در قفسه پایین باشد، جایی که باید برای دیدن آن خم شوید.

صدها ترفند و کلک دیگر هست که فروشگاه ها برای تشویق شما به بازکردن در کیف پولتان از آنها استفاده می کنند. هرچه بیشتر از شیوه ی عملکرد آنها آگاه باشید، احتمال اینکه با یک کیسه به خانه برگردید و داخل آن را نگاه کنید و فکر کنید “حالا چرا آن را خریدم؟” کمتر است.

من خیلی خرید دوست دارم

 

بهترین و بدترین خرید شما

آیا تا به حال واقعا از خرید خود خوشحال و شاد یا غمگین بوده اید؟ فقط شما نیستید. که چنین تجربه هایی داشته اید. در اینجا تعدادی از دخترها درباره ‏ی بهترین و بدترین خریدی که داشته اند حرف زده اند.

بهترین خریدی که تاکنون کرده اید چه بوده است؟

خرید از مرکز جمع آوری کمک برای بچه هایی که بیمار هستند. . احساس کمک به افراد نیازمند عالی بود. زهرا

دفترچه یادداشت. خیلی احمقانه به نظر می رسد، اما دفترچه بسیار خوبی است. جلد آن خیلی زیباست و فقط یک طرف آن خط کش شده است ، و طرف دیگر برای نوشتن توضیحات خالی است.‌ ملیکا

یک بلوز دستباف. این بلوز زیباست و با هر لباس که می پوشم عالی به نظر می رسد. شقایق

بدترین خرید شما چه بود؟

یگانه: کفش هایی که خیلی تنگ بودند. به این علت آنها را خریدم که همه از آنها می پوشیدند. خیلی گران بودند و پاهایم را زخم کردند. آن موقع برایم اصلا مهم نبود ولی حالا مهم است.

رادین: دی وی دی پلی یر قابل حمل. بابت آن یک عالمه پول دادم، و بعدا فهمیدم که مدل ارزان تر از آن هم وجود ‏داشت؟ تقریبا نصف قیمت . باید یکی ارزان تر می خریدم. به ندرت از آن استفاده می کنم.

شیما: شکلات گرانی قیمتی گه در عرض یک ثانیه تمام شد.

ملیسا: وقتی نه ساله بودم، همه پول های تولدم را برای خریدن یک کاناپه ارغوانی پس انداز کردم و آن را سفارش دادم. وقتی آمد، برای نشستن رویش، باید آن را تا می کردم و وقتی می خواستم بخوابم آن را باز می کردم. جالب این بود که وقتی روی آن می خوابیدم پاهایم سه فوت بیرون می زد.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *