با استرس قبل از امتحانم چیکار کنم

خیلی از نوجوان ها با اینکه درسشون را خوب خوندن و آمادگی کامل برای امتحان دارن ولی بازهم ممکنه استرس برای امتحان داشته باشند خب با استرس قبل از امتحان چیکار میشه کرد ؟ در این مقاله ما به شما چند راهکار برای جلوگیری از استرس قبل از امتحان را یاد می دهیم ؟

یک امتحان آزمایشی بدین.

۱-یک امتحان آزمایشی بدین.

این کار به دو دلیل خیلی مفیده: اول اینکه وقتی در شرایط امتحان واقعی قرار بگیرین اضطرابتون کمتره( که عاملی میشه برای اینکه بتونید نمره بهتری بگیرید) و دوم اینکه در زمان امتحان بهتر عمل خواهید کرد. یک تحقیق جدید دا دانشگاه برکلی نشان داده که دانش آموزانی که راجع به یک مطلب امتحان می دهند بهتر از کسانی عمل می کنند که مطالب یاد گرفته شده را می نویسند.

پس یک امتحان ازمایشی بدین و از دوتتون بخواین که او نیز این کار رو انجام بده. سپس می تویند برگه های هم رو بخونید و به هم نمره بدین. اگر با گروهی که درس خوندین این کارو انجام بدین خیلی بهتر خواهد بود. چون اونطوری شرایط براتون واقعی تر میشه و برای زمان امتحان واقعی آماده خواهید بود.

صبح امتحان مرور کنید اگر این کار استرستون رو کم می کنه.

۲-صبح امتحان مرور کنید اگر این کار استرستون رو کم می کنه.

این کار نیز به دو علت خوبه. شما میخواین تاجیی که ممکنه آروم و بی اضطراب باشین، و مرور قبل از امتحان این احساس رو به شما میده. همچنین شما اطلاعات رو حفظ خواهید کرد( متوجه شدین که وتی از خواب پا میشین ذهنتون سرحال تره؟) بنابراین در راه کلاس، از فلش کارت ها استفاده کنین و اون ها رو بخونین.

فقط موارد ساده رو بنویسید. اینکه بخواین ذهنتون رو درگیر مطالب سخت و زیاد کنید، در حالی که شما ۱۰ دقیقه برای پیاده روی و رسیدن به کلاس دارین، اصلا کار خوبی نیست. این کار باعث خواهد شد اعصابتون بهم بریزه، یعنی دقیقا خلاف چیزی که بدنبالش هستین! فقط ذهنتون رو با زمینه ی اصلی مطالب آماده کنید.

قبل از کلاس، خودتون رو آماده کنید.

۳-قبل از کلاس، خودتون رو آماده کنید.

بعضی افراد خیلی زود خودشون رو به کلاس می رسونن تا قبل از کلاس کمی مدیتیشن انجام بدن. یوگا هم می تونه در این موقعیت خوب باشه. هر چیزی که تنفس شما رو آروم کنه و شما رو آماده کنه، مفید خواهد بود. چه چیزی شما رو آماده می کنه؟

میتونین موسیقی کلاسیک گوش بدین. درسته که این کار باعث نمیشه شما باهوش تر بشین (برخلاف عقیده ی برخی افراد) اما می تونه عملکرد حافظتون رو بهتر کنه. اگر میخواین خیلی خاص بشین ، به موسیقی ۶۰BPM  گوش بدین. در این صورت فوایدش بیشتر خواهد بود.

گوش دادن به صداهای طبیعت مانند صدای باران، باد، آب یا صدای ملایم آتش میتونه خوب باشه و شما رو آروم کنه.

زود به مکان امتحان بروید.

۴-زود به مکان امتحان بروید.

اگر بدوین ، باعث میشه استرس بگیرین، حتی اگه همه مطالب رو بدونین. زودتر در محل حار بشین و وسایل خودتون رو در بیارین، از دوستتون سوالاتتون رو بپرسین ( و شما نیز به اون ها پاسخ بدین)، یه ادامس بخورین و سرجاتون رو صندلی بشینید. وقت اینه که امتحانتون رو بترکونین.

اول به سوالات آسان پاسخ بدین.

۵-اول به سوالات آسان پاسخ بدین.

یه راه ساده برای خالی شدن از استرس اینه که بر روی سوالاتی متمرکز بشین که جوابشون رو نمیدونین. اول ممکنه در مورد زمان نگران بشین و به این فکر کنید که به اندازه کافی مطالعه نکرده اید. اما به این دام نیفتید – و به سراغ سوالاتی برین که جوابشو میدونین. اون وقت از پس سوالای سخت هم بر میاین.

هر چه وقت بیشتری روی یه سوال بذارین، زمان بیشتری رو ممکنه از دست بدین. شما می خواین به دانسته هاتون اطمینان کنید. شما خیلی تلاش کردین! هرگز به خودتون شک نکنید. حتما پس از امتحان دوباره کتابتون رو ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *